ادامه اعتراض‌ حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا؛ نزدیک به ۳ هزار نفر بازداشت شدند

10:38 - 22 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۵۳۵
ادامه اعتراض‌ حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا؛ نزدیک به ۳ هزار نفر بازداشت شدند
سرکوب تظاهرات حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا همچنان ادامه دارد و پلیس تاکنون ۲ هزار و ۹۰۰ نفر را در ۵۷ دانشکده و دانشگاه بازداشت کرده است.

خبرگزاری میزان - پس از آنکه پلیس در دانشگاه آریزونا، تظاهرات‌کنندگان را با گاز اشک‌آور متفرق و چادر‌های برپا شده را جمع‌آوری کرد، تحصن حامی فلسطین در دانشگاه پنسیلوانیا و موسسه فناوری ماساچوست برچیده شد.

پلیس فیلادلفیا و پلیس دانشگاه در پنسلوانیا، برای بیرون راندن معترضان از تحصنی که بیش از دو هفته در این دانشگاه برقرار بود، وارد عمل شدند.

مقام‎های این دانشگاه می‎گویند که به معترضان هشدار داده شد و فرصتی برای خروج بدون بازداشت به آنها داده شده است.

در ابتدا مقام‎های دانشگاه پنسیلوانیا گفتند که ۳۳ نفر از جمله اعضای هیئت علمی و تعدادی از دانشجویان بازداشت شده‌اند، اما سپس این آمار تغییر کرد.

این تحصن‌ها در هفته‌های اخیر در سراسر آمریکا و اروپا شکل گرفته و دانشجویان از دانشگاه‌ها می‌خواهند تجارت با رژیم صهیونیستی یا شرکت‌هایی که از تلاش‌های جنگی این رژیم حمایت می‌کنند، متوقف شود.

به گزارش آسوشیتدپرس، سازمان‌دهندگان به دنبال تقویت فراخوان‌ها برای پایان دادن به جنگ غزه هستند.

در همین حال دانشگاه آریزونا اعلام کرد که رئیس پلیس دانشگاه به دلیل شکایت‌های مربوط به نقش داشتن در متفرق کردن تظاهرات به مرخصی اجباری فرستاده شده است.

پلیس در کمبریج ماساچوست با تجهیزات ضدشورش به دانشگاه وارد شد؛ همچنین نیروهای امنیتی تحصن دانشجویان را محاصره کرد و به معترضان حدود ۱۵ دقیقه فرصت داد تا آنجا را ترک کنند.

رئیس این دانشگاه، می‎گوید که ۱۰ دانشجو که باقی مانده بودند دستگیر شدند و جمعیتی در خارج از تحصن شروع به سردادن شعار‌های حامی فلسطین کردند.

پلیس در دانشگاه ایالتی نیومکزیکو در لاس کروسس، ۱۳ نفر را پس از اینکه از ترک یک ساختمان آسیب‌دیده خودداری کردند، دستگیر کرد.

معترضان در دانشگاه ویسکانسین-مدیسون موافقت کردند که تحصن ۲ هفته‌ای خود را به‌طور کامل ترک و در مراسم فارغ التحصیلی این دانشگاه اختلال ایجاد نکنند.

در مقابل فرصتی برای ارتباط با «تصمیم گیرندگان» که سرمایه‌گذاری‌های دانشگاه را کنترل می‌کنند موافقت شده است.

آسوشیتدپرس از ۱۸ آوریل (۳۰ فروردین) دستکم ۷۵ رویداد را ثبت کرده که طی آنها، معترضان در دانشگاه‌های سراسر آمریکا بازداشت شده‌اند.

نزدیک به ۲ هزار و ۹۰۰ نفر در ۵۷ دانشکده و دانشگاه بازداشت شده‎اند؛ این ارقام بر اساس گزارش‌های آسوشیتد پرس و بیانیه‌های دانشگاه‌ها و سازمان‌های مجری قانون است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *