دادگاه علنی و آنلاین با حضور دانشجویان و اساتید دانشگاه در کرمان برگزار شد

14:27 - 17 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۱۷۲۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادگاه علنی و آنلاین با حضور دانشجویان و اساتید دانشگاه در کرمان برگزار شد
دادگاه علنی و برخط با موضوع ایراد ضرب و جرح عمدی با چاقو درشعبه ۱۰۲ محاکم کیفری دو کرمان برگزار شد.

خبرگزاری میزان - دادگاه علنی و برخط با موضوع ایراد ضرب و جرح عمدی با چاقو باحضور مختاری، رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان، قربانی رئیس محاکم کیفری دو، پرفسور نجفی ابراندی از اساتید برجسته علم سیاست جناحی کشور و جمعی از اساتید دانشگاه شهید بهشتی و باهنر و جمعی از دانشجویان حقوق به ریاست قاضی علیرضا میرزاپور درشعبه ۱۰۲ محاکم کیفری دو کرمان برگزار شد.

رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب شهرستان کرمان از برگزاری جلسات دادگاه علنی برخط (آنلاین) در محاکم شهر کرمان بصورت مستمر و منظم خبر داد و گفت:شفافیت در رسیدگی، رسیدگی عادلانه ازجمله مزایای دادگاه‌های برخط است.

اکبر مختاری در حاشیه این جلسه دادگاه بیان کرد: محاکمات علنی انجام می‌شود و حضور افراد بلامانع است. مگر آنکه به تشخیص دادگاه، علنی بودن آن منافی عفت عمومی یا نظم عمومی باشد.

وی اظهار کرد: مزایای برگزاری دادگاه علنی آنلاین شفافیت آرا صادره، فراهم شدن امکان نظارت مردم، اقناع افکار عمومی، افزایش اعتماد مردم به دستگاه قضایی، آشنایی دانشجویان حقوق و عموم مردم با جلسات رسیدگی و همچنین آشنایی مردم با حساسیت و سختی کار قضایی است.

مختاری افزود: افرادی که تمایل برای حضور در جلسات رسیدگی دادگاه‌های آنلاین برخط دارند از طریق لینکی که روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان منتشر می‌کند می‌توانند در این جلسات شرکت کرده و نظرات خود را در همان لحظه در قالب پیام بیان کنند.

دادگاه علنی و آنلاین با حضور دانشجویان و اساتید برجسته کشوری در کرمان برگزار شد
وی ادامه داد: جلسه‌ای که امروز برگزار شد جلسه استانداردی از لحاظ رعایت قواعد آیین دادرسی کیفری بود و هم شکایت شکات شنیده شد و هم فرصت دفاع به متهمین داده شد.

در ادامه رئیس محاکم کیفری دو شهرستان کرمان نیز اظهار کرد: دادرسی الکترونیک و برگزاری دادگاه‌های برخط، از جمله اقدامات مهمی است که قوه قضاییه در راستای هوشمندسازی فرآیند‌های قضایی و توجه به حقوق شهروندی انجام داده است.  

احمد قربانی گفت: در دادگاه‌های الکترونیک و برخط مانند سایر دادگاه‌ها، پس از طی مراحل دادرسی و رسیدگی به خواسته در دادگاه بدوی و شعبه تجدیدنظر با رعایت تشریفات قانونی و اخذ اظهارات طرفین و وکلای آن‌ها، حکم صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: تعدادی از دانشجویان و جامعه حقوقی شهر کرمان به صورت حضوری و تعدادی نیز به صورت مجازی در جلسه دادرسی در شعبه ۱۰۲ کیفری دو کرمان حضور داشتند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *