رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اتمام ۱۰۰ درصدی حدنگاری اراضی و املاک شهرک‌های صنعتی استان هرمزگان با تحویل آخرین سند از سوی رئیس سازمان ثبت

12:19 - 12 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۰۹۹۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
اتمام ۱۰۰ درصدی حدنگاری اراضی و املاک شهرک‌های صنعتی استان هرمزگان با تحویل آخرین سند از سوی رئیس سازمان ثبت
با تحویل آخرین سند مالکیت حدنگاری مربوط به اراضی و املاک شهرک‌های صنعتی استان هرمزگان، تثبیت مالکیت و صدور اسناد تمامی اراضی و املاک شهرک‌های صنعتی این استان به انجام رسید.

خبرگزاری میزان- رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بدو ورود به بندرعباس، با حضور در نشست تخصصی با فعالان اقتصادی، هیئت رئیسه و اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان هرمزگان، راهکار‌های تسهیل و تسریع در ارائه خدمات ثبتی به فعالان اقتصادی و صنعتی این استان در راستای تحقق شعار سال را مورد بررسی قرار داد.

حسن بابایی در این دیدار با بیان اقدامات ویژه دستگاه قضایی بویژه سازمان ثبت در حمایت از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در همراهی با دولت گفت: تمامی تمهیدات لازم جهت تسریع و تسهیل امور تولیدکنندگان، فعالان اقتصادی و مشاغل خرد و خانگی در ثبت شرکتها، علائم تجاری، طرح‌های صنعتی و نشانه‌های جفرافیایی اتخاذ شده و بعد از انجام موفق پرداخت و امضای الکترونیکی در سال گذشته و کاهش بیش از ۸۰ درصدی مراجعین حضوری در حوزه ثبت شرکت‌ها، تا هفته قوه قضاییه سال جاری نیز با راه اندازی سامانه جامع ثبت شرکت‌ها و اجرای رسمی تعیین نام هوشمند، شاهد تحولات بزرگ تری در ارائه خدمات ثبتی در سال جهش تولید با مشارکت مردم خواهیم بود. 

ارائه تسهیلات لازم در بخش مستندسازی و تهیه نقشه جهت سند دار شدن اراضی و املاک تولیدکنندگان و مردم بویژه در اراضی کشاورزی، لزوم تقویت نظارت‌ها در عرصه شرکت‌ها از سوی تمامی دستگاه‌های متولی به جهت جلوگیری از هدر رفتن منابع و ایجاد انحراف در جریان اقتصادی از سوی شرکت‌های صوری و کاغذی، تعلیق بیش از ۸۰۰ هزار شرکت صوری در سال گذشته و ایجاد مسیر سبز برای فعالان اقتصادی، شرکت‌های دانش بنیان و تجار استان هرمزگان، از دیگر مواردی بود که رئیس سازمان ثبت به آن‌ها اشاره کرد. 

در ابتدای این مراسم دبیرکل و برخی از اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و جمعی از نمایندگان تولیدکنندگان محصولات کشاورزی، صنعتی، شرکت‌های دانش بنیان، انجمن‌های گردشگری و جوانان کارآفرین به بیان درخواست‌ها و مسائل و مشکلات حوزه‌های خود پرداختند و دستورات مقتضی و راهنمایی‌های لازم از سوی معاون رئیس قضاییه، معاون امور املاک و کاداستر و مدیرکل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری و همچنین مدیرکل ثبت استان صادر و ارائه شد.

رئیس سازمان ثبت در این نشست در پاسخ به بیان مشکلی از سوی یکی از فعالان مشاغل خانگی در حوزه علائم تجاری، طی تماس تلفنی با رئیس مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت از وی خواست ضمن برگزاری جلسات وبیناری با فعالان این اتاق و تجار و تولیدکنندگان هرمزگان و در صورت لزوم حضور در این استان، شرایط مساعدتر را برای تسهیل امور ثبت مالکیت‌های معنوی با برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیاز فراهم آورد. 

اتمام ۱۰۰ درصدی حدنگاری و صدور اسناد اراضی و املاک شهرک‌های صنعتی هرمزگان 

رئیس سازمان ثبت همچنین در این دیدار، آخرین سند مالکیت حدنگاری مربوط به اراضی و املاک شهرک‌های صنعتی استان هرمزگان را به شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان تحویل داد.

با تحویل این سند، تثبیت مالکیت و صدور اسناد تمامی اراضی و املاک شهرک‌های صنعتی استان به میزان حدود ۴ هزار و ۵۷۰ فقره سند در مساحتی بالغ بر ۴ هزار ۸۰۰ هکتار در ۱۴ شهرک و ۱۵ ناحیه صنعتی هرمزگان از سوی اداره کل ثبت اسناد و املاک این استان به انجام رسید.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بدو ورود به بندرعباس با حضور در مزار شهدای گمنام این شهر به مقام شامخ این شهیدان ادای احترام کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *