رئیس کل دادگستری خراسان شمالی: اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی مرهون مجاهدت‌های معلمان است

9:32 - 12 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۰۹۳۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی: اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی مرهون مجاهدت‌های معلمان است
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: اعتلا فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی، مرهون مجاهدت‌های هدفمند معلمان و استادان فداکاری است که در ترویج و اشاعه دانش و پژوهش به طور موثر، سازنده و راهگشا نقش آفرینی می‌کنند.

خبرگزاری میزان - همزمان با هفته معلم، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با حضور در هنرستان نمونه دولتی رشد در مرکز استان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله مرتضی مطهری، در تجلیل از مقام معلمان و در اقدامی نمادین، زنگ سپاس را به صدا درآورد.

این مراسم با حضور ابوالقاسم اکبری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی برگزار شد، حجت الاسلام‌والمسلمین براتی زاده، گفت: این روز‌ها بیشتر یاد و نام معلمان که مانند شمعی فروزان پرتلاش و خستگی ناپذیر و در عین حال باانگیزه و بانشاط سازوکار تعلیم و تربیت نسل حاضر را بر دوش می‌کشند در اذهان تداعی و متبادر می‌شود و به همین اعتبار پویش‌های متعدد و اقدامات نمادینی در شرف انجام است تا حداقل گوشه‌هایی از این خاطرات مهم و ارزشمند به یادگار بماند.

وی افزود:نباید فراموش شود که ایثار و از خودگذشتگی فقط در میدان رزم متبلور نمی‌شود بلکه با اقدام و عمل در خور تحسین، درخشان و مفهوم ساز جامعه معلمان در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و آموزشی هم به بهترین شکل ممکن ظاهر شده است.

حجت‌اسلام‌والمسلمین براتی زاده بیان کرد: بدون تردید خداوند متعال آموزگار حقیقی و هدایت کننده اصلی بشریت است و به همین اعتبار در آموزه‌های دینی مسلمانان از «تعلیم و تعلم» به عنوان یکی از شوون الهی و عبادت نام برده شده و یقینا این امر، ارمغانی از جانب خداوند متعال و هدیه‌ای ارزشمند از سوی انبیا الهی است.

وی ضمن اشاره به مهم‌ترین ویژگی‌ها و ابعاد شخصیتی و رفتاری شهید مطهری خاطرنشان کرد: طبعا اعتلا فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی، مرهون مجاهدت‌های هدفمند معلمان و استادانی است که فداکارانه در ترویج و اشاعه دانش و پژوهش به طور موثر، سازنده و راهگشا نقش آفرینی می‌کنند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه مسلک و مکتبی که استاد شهید مرتضی مطهری راهگشای آن بود از قابلیت و ظرفیتی بهره‌مند است که آثار پر خیر و برکت آن در بین همه نسل‌های این مرز و بوم کاملا مشهود و نهادینه شده است و به همین اعتبار باید افتخار کرد که هنوز بزرگانی هستند که در راه اعطاء و اهداء بینش وسیع معرفت شناسی، بیش از پیش اهتمام ورزیده‌اند و در همه احوال والاترین سرمایه‌های انسانی خود را وقف ارتقا و بهبود آینده دیگران می‌کنند و با این کار، نامشان را همراه نام انبیا و اولیا الهی برکتیبه تاریخ به ظهور می‌رسانند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *