گفت‌وگو|

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: ارتباط دستگاه قضا با نمایندگان باعث ایجاد امید در جامعه شده است

8:26 - 09 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۰۱۳۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: ارتباط دستگاه قضا با نمایندگان باعث ایجاد امید در جامعه شده است
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه دیدار رئیس قوه قضاییه با منتخبان مجلس دوازدهم امیدی برای جامعه اسلامی ایجاد کرده است گفت: ارتباط دستگاه قضا با نمایندگان خیلی عالی است.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین محسنی‌اژه‌ای رئیس دستگاه قضا ۲ اردیبهشت امسال با منتخبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت الاسلام سیدسلمان ذاکر در گفت‌وگو با میزان، در این باره بیان کرد: این حرکت رئیس قوه قضاییه بسیار مهم است و امیدی برای جامعه اسلامی ایجاد کرده است مبنی بر اینکه مردم نمایندگانی را انتخاب کرده‌اند که دستگاه قضا حرف آن‌ها را خواهد شنید.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: این امید را نباید نادیده بگیریم بلکه در استان‌ها نیز باید این جلسات ممتد باشد تا بتوانیم حرف مردم را به قوه قضاییه منعکس کنیم اگر خلاء قانونی وجود دارد آن را حل کنیم و اگر خلاءرفتاریست آن را اصلاح کنیم.

وی ضمن تبریک به رئیس و مرکز حفاظت قوه قضاییه در مبارزه با فساد اداری و قضایی اظهار داشت: ارتباط دستگاه قضا با نمایندگان خیلی عالی است، بنده همسو با تعامل با قوه قضاییه کمک‌های زیادی برای رفع مشکلات مردم انجام داده‌ام، حال تصور کنید بنده نوعی به بیش از ۲۷۰ نماینده ارتقا یابد، در آن صورت چه اتفاقی خواهد افتاد؟

ذاکر با بیان اینکه مشارکت نمایندگان در مبارزه با فساد یک اصل است و کمک شایانی به قوه قضاییه می‌کند گفت: اگر نمایندگان از رویداد‌های موجود در قوه قضاییه مطلع شوند در تصویب قوانین می‌توانند آگاهانه‌تر عمل کنند، به عنوان مثال نمایندگان مجلس در جلسه علنی ۷ بهمن ۱۴۰۲ و ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ در بخش هزینه‌ای، جز ۵ بند الف تبصره (۱۴) را تصویب کردند که طبق این مصوبه، به منظور تأمین پابند الکترونیکی برای تعداد ۱۰۰ هزار زندانی جرایم غیر خشن برابر احکام قضایی، معادل ۵ هزار میلیارد ریال به سازمان امور زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور اختصاص پیدا می‌کند. این اتفاق برآمده از تعامل نمایندگان با دستگاه‌های ذیربط قوه قضاییه است و نشان‌دهنده اعتماد دو قوه به هم و در عین حال حفظ استقلال آنهاست.

انتهای پیام/




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *