رئیس کل دادگستری مازندران: برخورد دستگاه قضایی با متعرضین اراضی ملی و منابع طبیعی جدی، قاطع و بازدارنده است

11:51 - 06 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۶۹۹۵۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
رئیس کل دادگستری مازندران: برخورد دستگاه قضایی با متعرضین اراضی ملی و منابع طبیعی جدی، قاطع و بازدارنده است
رئیس کل دادگستری مازندران به افرادی که قصد تعرض به منابع طبیعی و اراضی ملی در استان را دارند هشدار داد، برخورد دستگاه قضایی استان با متخلفین، جدی، قاطع و بازدارنده خواهد بود.

خبرگزاری میزان_ عباس پوریانی در حاشیه بازدید از اراضی جنگلی- جلگه‌ای، اراضی حفاظت شده البرز مرکزی و اراضی ساحلی سیسنگان شهرستان نوشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برخی زمین‌های جنگلی و ساحلی در شهرستان نوشهر مورد تصرف قرار گرفته و متاسفانه برخی افراد به خود اجازه می‌دهند علی‌رغم اینکه این زمین‌ها متعلق به منابع ملی است، زمین را در ید و تصرف غاصبانه خود قرار دهند.

وی تاکید کرد: همه دستگاه‌های مرتبط تکلیف دارند از اراضی ملی و منابع طبیعی صیانت و حفاظت کنند؛ چرا که این اراضی، جزو انفال و متعلق به مردم است و دستگاه‌های متولی از جمله اداره کل منابع طبیعی استان، به عنوان امین مردم باید از این منابع خدادادی حراست کنند.

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه دستگاه قضایی در این راستا ورود جدی به موضوع خواهد داشت، تصریح کرد: افرادی که قصد تعرض به منابع ملی و منابع طبیعی دارند از این قصد خود عدول کنند چرا که قطعاً برخورد دستگاه قضایی با متخلفین، جدی، قاطع و بازدارنده خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: در برخی اراضی ملی غرب استان، افرادی ساخت و ساز‌هایی انجام دادند و علی‌رغم اینکه حکم خلع ید و قلع و قمع مستحدثات برای این زمین‌ها صادر شده، ولی متاسفانه اداره کل منابع طبیعی تاکنون نسبت به اجرای این احکام و عمل به تکالیف و وظایف خود در این رابطه اقدام نکرده است که قطعاً دستگاه قضایی به موضوع ورود کرده و نسبت به اجرای احکام صادره به قید فوریت اقدام خواهد شد.  

گفتنی است؛ رئیس کل دادگستری مازندران در جریان سفر کاری خود به غرب استان از اراضی جنگلی- جلگه‌ای موسوم به ۱۰ هکتاری در روستای ملکار، اراضی ۵ هکتاری حفاظت شده البرز مرکزی در مجاورت پارک سیسنگان، اراضی جنگلی منطقه توسکاتک و اراضی ساحلی سیسنگان بازدید به عمل آورد و به صورت میدانی، وضعیت تغییر کاربری‌های غیرمجاز، ساخت و ساز‌های بدون مجوز و تصرفات اراضی ملی را مورد بررسی قرار داد.

انتهای پیام/



مهدی رودبارکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
0
0
علی رغم مصوبه شورای استان در خصوص تخریب کامل شهرک پالم پلازا شهرستان کلاراباد، متاسفانه شهرداری تخریب رو کامل انجام نداد ،این شهرک هیچ مجوز قانونی ندارد،باید صدرصد تخریب میشد،تقاضای بررسی و اقدام قاطعانه دارم،این شهرک طبیعت شهرستان کلاراباد رو ار بین برده
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *