حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی: ورزش از مولفه‌های تأثیرگذار در پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی است

20:10 - 02 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۶۹۲۷۸
دسته بندی: قضایی ، دادگستری
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی: ورزش از مولفه‌های تأثیرگذار در پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی است
رئیس کل دادگستری استان فارس بر استفاده از ظرفیت‌های ورزشی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی، رئیس کل دادگستری فارس در جلسه مشترک با مدیر کل و مسئولان ورزش و جوانان فارس اظهار کرد: ظرفیت‌های ورزشی می‌تواند مسیر تحقق اهداف پیش بینی شده در حوزه پیشگیری از وقوع جرم در سند تحول قضایی را هموارتر کند.

وی ورزش را یکی از مهمترین مقوله‌های تأثیرگذار در پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: جوانان و نوجوانان بیش از هر گروه سنی در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند و مقوله ورزش تکیه گاهی امن برای جلوگیری از گرایش‌های ضد اجتماعی جوانان ونوجوانان است.

رئیس کل دادگستری فارس همکاری نزدیک معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس و اداره کل ورزش و جوانان را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: ظرفیت‌های ورزشی می‌تواند مسیر تحقق اهداف پیش بینی شده در حوزه پیشگیری از وقوع جرم در سند تحول قضایی را هموارتر کند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی به ظرفیت‌های ورزشی استان اشاره کرد و افزود: وجود ۱۳ ورزشکار جهانی و المپیکی در استان فارس، ظرفیت الگو سازی مناسبی برای  نوجوانان و جوانان است.

وی همچنین در تشریح تأسیسات قانونی جایگزین‌های حبس، هدایت مجازات‌های جایگزین به سمت ارائه خدمات در حوزه ورزش اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: هماهنگی‌های لازم در این خصوص با محاکم کیفری انجام شده است و در سال جدید آرای جایگزین با محوریت ارائه خدمات ورزشی صادر خواهد شد.

رئیس کل دادگستری فارس، آموزش نمایندگان حقوقی در کلیه شهرستان‌های استان به منظور دفاع از حقوق اداره کل ورزش و جوانان در پرونده‌های قضایی را از جمله ضروریات کنونی مجموعه ورزش و جوانان فارس خواند و از آمادگی دادگستری استان در ارائه این آموزش‌ها خبر داد.

دادستان مرکز استان فارس نیز در این نشست مشترک،   ورزش را بهترین ظرفیت در کنترل آسیب‌های اجتماعی بخصوص در سنین نوجوانی و جوانی خواند و افزود: سرمایه گذاری در حوزه ورزش بهترین بازخورد اجتماعی را در پی خواهد داشت.

سید مصطفی بحرینی استفاده از ظرفیت پیشکسوتان حوزه ورزش، خیرین استان و ظرفیت‌های قانونی موجود، بخصوص قانون مولد سازی در جهت رفع مشکلات اعتباری و بودجه اداره کل ورزش و جوانان استان از جمله راه کار‌های پیش روی آن مجموعه دانست و خاطر نشان کرد: در چارچوب‌های قانونی و با نظارت‌های پیش بینی شده،   دادستانی مرکز استان در کنار مسئولان ورزش و جوانان فارس حامی طرح‌های مولد است.

دادستان مرکز استان همچنین با تأکید بر اینکه پایبندی به قانون باید در همه نهاد‌ها و سازمان‌ها در همه حوزه‌ها به بهترین وجه ممکن سرلوحه عمل مدیران و کارکنان قرار گیرد، تصریح کرد: انضباط مالی، رعایت مقررات اداری و نظارت مناسب بر اجرای موازین شرعی و عرفی در باشگاه‌های ورزشی و ورزشگاه‌ها باید مدنظر قرار گیرد.

علی فاتحی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس نیز با اشاره به اینکه کلیه پرونده‌های قضایی ادارات استان در دستور کار بررسی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قرار دارد گفت: در راستای کاهش ورودی پرونده‌های قضایی و اجرای اهداف تعیین شده در سند تحول قوه قضائیه، پرونده‌های حقوقی و دعاوی له یا علیه اداره کل ورزش و جوانان نیز به مانند پرونده‌های سایر نهاد‌ها و ادارات مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *