رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

گزارش رسانه‌های آمریکایی از تعمیق شکاف میان واشنگتن و تل‌آویو

11:37 - 30 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۸۷۴۶
گزارش رسانه‌های آمریکایی از تعمیق شکاف میان واشنگتن و تل‌آویو
گزارش‌ها نشان می‌دهند که آمریکا برخلاف اعلام حمایت علنی از رژیم صهیونیستی در پی تجاوز این رژیم به کنسولگری ایران، از تل‌آویو خشمگین است.

خبرگزاری میزان – رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که واشنگتن اگرچه به‌صورت علنی بر حمایت خود از رژیم صهیونیستی در پی اقدام تجاوزکارانه این رژیم علیه کنسولگری ایران در دمشق، پایتخت سوریه، تاکید کرد، اما در محافل خصوصی عصبانیت خود را به رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، واشنگتن از رژیم صهیونیستی به این دلیل که آمریکا را در جریان تصمیم خود برای حمله به کنسولگری ایران قرار نداده بود، عصبانی است.

براساس گزارش‌های یاد شده، آمریکا تاکید دارد که رژیم صهیونیستی در اینکه تهران پاسخ محکمی به این حمله نخواهد داد، دچار اشتباه محاسباتی شد.

پیشتر تارنمای آکسیوس به نقل از سه منبع گزارش داد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا سه‌شنبه با حضور در جمع گروهی از سران آمریکایی یهودی در محل وزارت خارجه این کشور گفته که تنش بیشتر با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست.

رژیم صهیونیستی در اول آوریل ۲۰۲۴ (۱۳ فروردین ۱۴۰۳) طی اقدامی جنایت‌کارانه ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را هدف قرار داد که طی آن شماری از مستشاران نظامی ایران در سوریه به شهادت رسیدند.

ایران نیز در پاسخ به این اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در هفته گذشته اراضی اشغالی را هدف بیش از ۳۰۰ موشک و پهپاد قرار داد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *