همه چیز درباره نحوه تعیین قهرمان لیگ برتر فوتبال، سهمیه‌های آسیایی و تاریخ پایان مسابقات

10:02 - 28 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۸۳۵۱
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
همه چیز درباره نحوه تعیین قهرمان لیگ برتر فوتبال، سهمیه‌های آسیایی و تاریخ پایان مسابقات
مدیر مسابقات سازمان لیگ فوتبال شرایط تعیین قهرمان لیگ برتر را در صورت برابر بودن امتیازات را تشریح کرد.

خبرگزاری میزان - سهیل مهدی، مدیر مسابقات سازمان لیگ درباره شرایط تعیین قهرمان لیگ برتر را در صورت برابر بودن امتیازات اظهار داشت: اگر دو تیم هم امتیاز باشند بازی رو در رو ملاک نیست و به سمت تفاضل گل می‌روند و آنجا تیم قهرمان مشخص می‌شود.

وی در خصوص تاریخ پایان لیگ برتر گفت: به خاطر جام ملت‌ها که می‌دانستیم طولانی‌تر خواهد شد ۳۱ خرداد را به فیفا اعلام کرده‌ایم و به این تاریخ هم پایبند هستیم. اگر هم زودتر لیگ را به اتمام برسد هیچ اشکالی در برنامه فیفا نداشت، اما اگر دیرتر لیگ تمام شود به مشکل می‌خوریم. قطعا ما برنامه را طوری می‌چینیم که لیگ برتر و تیم ملی ضربه نخورد.

مهدی در مورد برگزاری جام حذفی بعد از لیگ برتر، تصریح کرد: ما این فصل یک چهارم را برگزار می‌کنیم. این برنامه ما را هم انگلیس در پیش گرفته است و الان وسط جام حذفی برنامه‌های فیفادی افتاده است. مرحله یک‌چهارم جام حذفی ۲۶، ۲۷ اردیبهشت و هفته بیست‌و‌هشتم در تاریخ ۳۱ اردیبهشت یا اول خردادماه، هفته بیست‌و‌نهم ۵ یا ۶ خردادماه و هفته پایانی لیگ برتر در تاریخ ۱۰ یا ۱۱ خردادماه برگزار می‌شود.

مدیر مسابقات سازمان لیگ فوتبال درباره سهمیه تیم‌های لیگ برتری در آسیا گفت: تیم‌های اول و دوم لیگ برتر به صورت مستقیم در لیگ قهرمانان آسیا شرکت می‌کنند؛ قهرمان جام حذفی در پلی‌آف حاضر می‌شود و تیم سوم لیگ برتر هم در سطح دو لیگ قهرمانان آسیا شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *