دارنده ۴ طلای آسیا: از کشتی‌گیر قزاق انتقام گرفتم/ امیدوارم به مدال المپیک برسم

9:30 - 28 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۸۳۲۴
دارنده ۴ طلای آسیا: از کشتی‌گیر قزاق انتقام گرفتم/ امیدوارم به مدال المپیک برسم
دارنده ۴ مدال طلای کشتی آزاد آسیا گفت: در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ مقابل نورسلطان تورسینوف قزاق مغلوب شدم و شانس مدال را از دست دادم که خوشبختانه در بیشکک از او انتقام گرفتم.

خبرگزاری میزان - ناصر علیزاده که برای چهارمین سال پیاپی قهرمان آسیا در وزن ۸۷ کیلوگرم شد، ضمن ابراز خرسندی پس از کسب مدال طلای مسابقات آسیایی ۲۰۲۴، اظهار داشت: تا فینال سه کشتی گرفتم، کشتی اول مقابل عطابک عزیزبیکوف از قرقیزستان بود که او را با نتیجه ۸ بر ۱ شکست دادم و این درحالی بود که قرقیز‌ها قصد داشتند از طریق داوران من را شکست دهند تا کشتی را ببازم. خداراشاکرم که کشتی حساب شده‌ای گرفتم و با اختلاف توانستم پیروز شوم و به مرحله نیمه نهایی راه یابم.
 
وی افزود: در کشتی دوم با نتیجه ۱ بر ۱ از سد ماساتو سومی از ژاپن گذشتم، قبلا نیز با او کشتی گرفته بودم، با صحبت‌های کادر فنی حساب‌شده‌تر کشتی گرفتم تا در دیدار فینال مقابل نورسلطان تورسینوف از قزاقستان کشتی بگیرم.

علیزاده با تقدیم مدال طلای مسابقات آسیایی به مردم کشور ایران، گفت: کشتی سوم من را یاد مسابقات جهانی انداخت، تورسینوف در یک غافلگیری در آن مسابقات توانست شکستم دهد و من از کسب مدال بازماندم. اما اینجا در مسابقات آسیایی از او انتقام گرفتم، البته هدفم خیلی بزرگتر از اینهاست.

علیزاده از حمایت امید شایگان که طی چند ماه اخیر از او داشته، قدردانی کرد و افزود: از اشتباهات گذشته که موجب شد نتوانم مدال کسب کنم درس گرفتم، مربی خوبی گرفته‌ام، وزنم را کنترل کرده‌ام و در مسابقات آتی جبران خواهم کرد تا در میادین بزرگتر خوشرنگ‌ترین مدال را کسب کنم.

وی با بیان اینکه تصمیم کادر فنی برای کشتی فینال این بود که روی حریف بارانداز اجرا کنم، گفت: روی لیفت کار کردم و مطمئن بودم فن و شگرد خودم روی او بیشتر جواب می‌دهد، می‌دانستم اگر بارانداز هم نزنم، در کشتی سرپا او را خسته می‌کنم و می‌توانم امتیاز بگیرم. سعی می‌کنم در کشتی در خاک نیز چند شگرد را اجرا کنم تا در مسابقات بزرگتر حریفان نتوانند کشتی ام را به راحتی آنالیز کنند.

علیزاده در پایان نیز ضمن قدردانی از حامیانش در شهر‌های چمستان و نور، ابراز امیدواری کرد بتواند برای مردم شهرش یک مدال المپیک به ارمغان بیاورد. 

رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در قرقیزستان در حال برگزاری است که در پایان مسابقات روز نخست، ناصر علیزاده در وزن ۸۷ کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند، پویا دادمرز در وزن ۵۵ کیلوگرم صاحب مدال نقره شد و ایمان محمدی در وزن ۶۳ کیلوگرم نیز به مدال برنز رسید.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *