روز قدس و لزوم همبستگی جهان اسلام در برابر رژیم صهیونیستی

13:54 - 17 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۶۶۷۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
روز قدس و لزوم همبستگی جهان اسلام در برابر رژیم صهیونیستی
روز قدس یادآوری بر اهمیت اتحاد و همبستگی جهان اسلام در برابر جنایت‌هایی است که رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان مرتکب می‌شود.

خبرگزاری میزان – روز قدس امسال متفاوت از سال‌های گذشته است و برگزاری مراسم راهپیمایی در این روز از اهمیت ویژه‌ای در مقایسه با سال‌های پیش برخوردار است.

رژیم صهیونیستی از ۶ ماه پیش جنایت‌های خود را علیه مردم غزه آغاز کرده و جنایت‌های بسیاری را علیه مردم این باریکه مرتکب شده است.

در پی این جنایت‌ها تاکنون بیش از ۳۳ هزار نفر به شهادت رسیده و بیش از ۷۶ هزار نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند که بر اساس آمار‌های منتشر شده، بیش از ۷۰ درصد قربانیان را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند.

جنایت‌های رژیم صهیونیستی در چند ماه اخیر ابعاد بسیار گسترده‌ای دارد؛ زیرساخت‌های حیاتی و غیرنظامی مانند تاسیسات آب آشامیدنی هدف قرار گرفته و تخریب شده‌اند.

بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و پزشکی از اهداف عمده حملات رژیم صهیونیستی بوده‌اند و از ۳۶ بیمارستان نوار غزه تنها چند بیمارستان به صورت نیمه‌فعال مداوای بیماران را ادامه می‌دهند.

حمایت آمریکا و غرب از جنایت‌های رژیم صهیونیستی

یکی از ابعاد مهم جنگ غزه، حمایت همه‌جانبه آمریکا و کشور‌های اروپایی از جنایت‌های رژیم صهیونیستی است.

از ارسال سلاح و مهمات گرفته تا جلوگیری از تصویب قطعنامه آتش‌بس و ارسال کمک‌های بشردوستانه، غرب به‌طور کامل در مسیر حمایت از رژیم صهیونیستی قرار دارد.

آمریکا به بهانه‌های مختلف از برقراری آتش‌بس در نوار غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه جلوگیری کرده و این اقدام را «دادن فرصت به حماس» خوانده است.

واشنگتن در شورای امنیت قطعنامه‌هایی را که تنها به دنبال ایجاد فرصتی برای امدادرسانی به ساکنان نوار غزه بودند وتو کرد.

در حالی که اقدامات رژیم صهیونیستی نقض اساسی کنوانسیون‌ها و اصول بین‌المللی به شمار می‌رود و قوانین، هیچ حقی را برای این رژیم اشغالگر قائل نیستند، اما حامیان غربی این رژیم از حق دفاع سخن می‌گویند.

لزوم ایجاد جبهه‌ای متحد در برابر رژیم صهیونیستی

جنایت‌های رژیم صهیونیستی به‎طور قطع فراتر از فلسطین است و پیامد‌های آن‌ها بر کل منطقه و جهان تاثیرگذار خواهد بود و از سویی دیگر فلسطین و قدس موضوعی متعلق به همه جهان اسلام است.

کشور‌های مسلمان در قبال موضوع فلسطین مسئولیت‌هایی بر عهده دارند و باید در برهه حساس کنونی در زمینه دفاع از آرمان فلسطین گام بردارند.

کوتاهی برخی کشور‌های مسلمان در این زمینه پذیرفته نیست و می‌تواند به دامنه جنایت‌های رژیم صهیونیستی کمک کند.

کشور‌های مسلمان در ماه‌های اخیر و به‌ویژه در مجمع عمومی سازمان ملل در دفاع از مردم فلسطین و غزه به پا خواستند و این امر به تصویب قطعنامه‌هایی علیه این رژیم منجر شد.

اگرچه نفوذ آمریکا و حامیانش اجرای این قطعنامه‌ها را با چالش‌هایی مواجه کرده، اما موضوع مهم ایجاد جبهه‌ای واحد علیه رژیم صهیونیستی به ویژه در نهاد‌های بین‌المللی است.

چرخش افکار عمومی جهان علیه رژیم صهیونیستی

واکنش‌های جهانی به جنایت‌های رژیم صهیونیستی به‌ویژه در ماه‌های اخیر و پس از آغاز جنگ غزه بیانگر نوعی چرخش در افکار عمومی جهان علیه رژیم صهیونیستی است.

اگرچه غرب و رسانه‌های آن تلاش فراوانی کرده‌اند تا روایت جعلی رژیم صهیونیستی را به عنوان واقعیت در جهان القا کنند، اما در این مسیر موفق نبوده‌اند.

حتی در همین کشور‌ها تظاهرات گسترده‌ای از سوی گروه‌های مختلف از جمله دانشجویان و استادان دانشگاه برگزار شد و در کشور‌هایی مانند آمریکا و انگلیس صد‌ها هزار نفر در این اعتراضات شرکت می‌کنند.

این امر نشان دهنده نوعی آگاهی در افکار عمومی جهان درباره موضوع فلسطین است و رژیم صهیونیستی با وجود تلاش و هزینه‌های بسیار، اما نتوانسته افکار عمومی را منحرف و روایت جعلی خود را القا کند.

رژیم صهیونیستی روزنامه‌نگاری را در نوار غزه سرکوب کرده و از ابتدای جنگ تاکنون بیش از ۱۳۰ خبرنگار فلسطینی را به شهادت رسانده و سرکوب گسترده‌ای را علیه خانواده‌های آن‌ها آغاز کرده تا از افشای واقعیت و آگاه شدن جهان از آنچه در غزه می‌گذرد.

این رژیم راه‌های ارتباطی را در نوار غزه مانند اینترنت و خطوط تلفن قطع کرده و اجازه ارتباط با جهان بیرون را نمی‌دهد، اما همه این تلاش‌ها راه به جایی نبرده و جهانیان از آنچه در غزه روی داده آگاه هستند.

اما در این میان کشور‌های مسلمان وظیفه خطیری را در شناساندن چهره واقعی رژیم صهیونیستی و جنایت‌های آن برای جهانیان بر عهده دارند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *