گفت‌وگو|

یوسفی: قلعه‌نویی جوانگرایی نمی‌کند چون می‌داند نتیجه نگیرد برکنار می‌شود

7:45 - 11 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۶۰۰۷
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
یوسفی: قلعه‌نویی جوانگرایی نمی‌کند چون می‌داند نتیجه نگیرد برکنار می‌شود
پیشکسوت فوتبال گفت: قلعه‌نویی می‌داند اگر در تیم ملی نتیجه نگیرد از سرمربیگری کنار گذاشته می‌شود و همین به خاطر از بازیکنان جوان استفاده نمی‌کند.

رحیم یوسفی در گفت‌وگو با میزان، درباره پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل ترکمنستان در مقدماتی جام جهانی اظهار داشت: بازی برگشت تیم ملی ایران در زمین ترکمنستان برای بازیکنان‌مان خیلی سخت بود، چون زیاد عادت نداشتند تا در زمین چمن مصنوعی بازی کنند و به خاطر همین موضوع مشکلاتی هم برای ملی‌پوشان پیش آمد.

وی در مورد دلیل عدم جوان‌گرایی در تیم ملی فوتبال ایران عنوان کرد: وضعیت فوتبال ایران مثل مدیرانی است که در باشگاه‌ها انتخاب می‌شوند، چون به صورت موقت هستند و نمی‌دانند تا چند وقت در باشگاه حضور خواهند داشت و امکان دارد هر لحظه از مدیریت کنار گذاشته شوند. بر همین اساس امیر قلعه‌نویی نیز جوانگرایی نمی‌کند، برای اینکه می‌ترسد اگر نتیجه نگیرد او را هم برمی‌دارند و بالطبع همچنان از بازیکنان باتجربه در ترکیب اصلی استفاده می‌کند و زیاد ریسک نمی‌کند.

*سرمربی باید در جوانگرایی جرأت داشته باشد 

کارشناس فوتبال ادامه داد: در تمام دنیا پروسه جوانگرایی به صورت حرفه‌ای انجام می‌شود و سرمربیان تیم‌ها به طور مثال ۵ - ۶ بازیکن خوب لیگ را وارد ترکیب اصلی تیم ملی‌شان می‌کنند و به مرور زمان بعد از مدتی تمام نفرات تیم را تغییر می‌دهند. سرمربی باید در جوانگرایی جرأت داشته باشد تا به بازیکنان جوان زیر ۲۰ سال میدان بدهد و به یک‌باره نصف تیم را تغییر دهد. شجاعت مربیان در اروپا باعث شده که بازیکنان در ۳۳ - ۳۴ سالگی بازنشسته شوند.

پیشکسوت فوتبال افزود: امیر قلعه‌نویی چند بازیکن جوان خوب از لیگ برتر را به تیم ملی دعوت کرده بود و باید از آن‌ها در ۲ بازی رفت و برگشت مقابل ترکمنستان استفاده می‌کرد. اما او این کار را نکرد و همچنان از بازیکنان سن بالا در تیم ملی در دیدار راحت ترکمنستان استفاده کرد در حالی‌که این نفرات پیر فقط می‌توانند در چند سال دیگر به تیم ملی فوتبال ایران کمک کنند. بهتر است زودتر به جوانان میدان داده شود تا اوضاع تیم ملی فوتبال ایران بدتر از نشود.

*پرسپولیس رو به جلو و هجومی بازی می‌کند

یوسفی در پایان درباره آخرین وضعیت تیم فوتبال پرسپولیس در لیگ برتر خاطرنشان کرد: اوسمار هر بازیکنی که خوب بازی می‌کند را بازی می‌دهد و کار بزرگی کرده است. بازیکنان هم بهترین بازی خود را برای پرسپولیس انجام می‌دهند. الان پرسپولیس رو به جلو بازی می‌کند و حتی زمانی که توپ را از دست می‌دهند، برمی‌گردند تا خیلی سریع توپ را پس بگیرند و به سمت دروازه حریف حمله کنند. به خاطر همین موضوع پرسپولیس بازی روانی را ارائه می‌دهد. ارونوف و خدابنده‌لو هر دو بازیکنان رو به جل و رونده‌ای هستند و باهوش بازی می‌کنند. پرسپولیس آنچنان فاصله امتیاز زیادی با استقلال ندارد و می‌تواند در ۹ بازی باقی‌مانده صدر جدول را از آن خود کند و امسال هم قهرمان شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *