گفت‌وگو|

عربشاهی: ترکمنستان بهتر از ایران بهتر بازی کرد/ انجام بازی مستقیم مقابل این تیم خنده‌دار بود

1:19 - 08 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۵۸۷۸
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
عربشاهی: ترکمنستان بهتر از ایران بهتر بازی کرد/ انجام بازی مستقیم مقابل این تیم خنده‌دار بود
پیشکسوت فوتبال گفت: ترکمنستان بیشتر از تیم ملی ایران کارهای ترکیبی انجام می‌داد و بهتر بازی کرد.

ضیا عربشاهی در گفت‌وگو با میزان، درباره پیروزی یک بر صفر تیم ملی فوتبال ایران مقابل ترکمنستان در مقدماتی جام جهانی اظهار داشت: ترکمنستان فوتبال مدرسه‌ای بازی کرد و از دروازه‌شان توپ را به سمت جلو می‌آوردند. آنها کار‌های ترکیبی زیادی انجام داد، تک ضرب و خیلی بهتر از تیم ملی بازی کردند و یک دفعه توپ را به پشت مدافعان می‌انداختند. تیم ترکمنستان از یک سری جوان تشکیل شده است، اما تیم ملی به پیروزی مقابل این تیم‌های درجه چند آسیا می‌بالد. 

*نفرات ۲۵ و ۲۶ ساله را به نام جوان‌گرایی در تیم ملی بازی می‌دهند

وی افزود: خنده‌دار بود که تیم جوان ترکمنستان پاسکاری کند و تیم ملی ایران بازی مستقیم انجام دهد. سرمربی تیم ملی در‌حالی در وقت‌های اضافه و لحظات پایانی بازی، تعویض می‌کند که به نظر می‌رسد قصد داشت وقت را تلف کند. گلی که تیم ملی زد، کنعانی‌زادگان توپ را ارسال کرد، طارمی با ضربه سر زد و توپ جلوی قایدی افتاد؛ بازی مستقیم که شگرد امیر قلعه‌نویی است و در لیگ برتر هم تیم‌هایش یا این روش و شیوه بازی می‌کردند. بازیکنان تیم ملی ۴ تا پاس به هم نمی‌دهند و کار ترکیبی انجام نمی‌دادند. کار تیمی کجا انجام شد؟ 

کارشناس فوتبال در مورد عدم جوان‌گرایی در تیم ملی بزرگسالان ایران عنوان کرد: کدام بازیکنان تیم ملی جوان بودند؟ همه این نفرات قبلاً هم در تیم ملی بوده‌اند، در صورتی که باید اکثر نفرات تیم امید در بزرگسالان به بازی گرفته شوند. بازیکنی که به تیم ملی بزرگسالان راه پیدا می‌کند باید در آینده بتواند سه دوره جام جهانی را تجربه کند، نه اینکه نفرات ۲۵ و ۲۶ ساله را به نام جوان‌گرایی برای اولین بار در ترکیب تیم ملی بازی بدهند. حداقل باید ۴ - ۵ بازیکن تیم امید در دیدار با ترکمنستان بازی می‌کردند.

*زمان ما ۱۷ ساله‌ها به تیم ملی بزرگسالان دعوت می‌شدند 

پیشکسوت فوتبال ادامه داد: چند بازیکن رده سنی جوانان داریم که خیلی خوب هستند. زمان ما ۱۷ ساله‌ها به تیم ملی بزرگسالان دعوت می‌شدند و من را حسن حبیبی در ۱۷ سالگی مقابل تیم‌های شوروی بازی داد. اگر به بازیکن جوان میدان داده شود، چیزی کمتر از بازیکن باتجربه ندارد. فوتبالیست‌‌های ایرانی با هم فرقی ندارند و فقط خوب بازی کردن آنها بستگی به شرایط روحیه و انگیزه‌شان دارد.

عربشاهی در پایان خاطرنشان کرد: دهه ۶۰ این قدر فوتبالیست بود که حد و مرز نداشت، اما بازیکنان تیم ملی در این دوره می‌گویند ما بهترین تیم تاریخ فوتبال ایران هستیم. این نفرات چه افتخاری کسب کرده‌اند؟

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *