سهم بالای حمل و نقل عمومی جاده‌ای در جابه‌جایی ۱۷ میلیون مسافر نوروزی

12:33 - 27 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۴۸۷۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
سهم بالای حمل و نقل عمومی جاده‌ای در جابه‌جایی ۱۷ میلیون مسافر نوروزی
وزیر راه و شهرسازی در آیین آغاز پویش «چشم به راهیم» گفت: در سفر‌های نوروزی ۱۴۰۳ بالغ بر ۱۷ میلیون مسافر جابه‌جا می‌شوند که بخش عمده آن در جاده‌ها و توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای انجام می‌شود.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش در آیین آغاز پویش «چشم به راهیم» که صبح امروز یکشنبه ۲۷ اسفندماه آغاز شد، اظهار کرد: تقارن دو اتفاق بزرگ ملی و دینی ما که دو ماه رمضان و بهار طبیعت است باید همان طور که در قرآن بیان شد، توأم با یک تحول باشد.

وی در ادامه به اهمیت راه و مسکن روستایی پرداخت و گفت: امسال بیش از ۶۰۰ هزار قطعه زمین و ۴۷ هزار واحد نهضت ملی مسکن در روستا‌ها به واجدین شرایط واگذار شد.

بذرپاش از ابلاغ برنامه معابر درون روستا‌ها به بنیاد مسکن خبر داد و تاکید کرد: بسته راه روستایی به‌همراه زمین و مسکن روستایی را باید تعریف کنیم.

انجام بیش از ۶۶۰۰ کیلومتر روکش آسفالت در راه‌های روستایی

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عملکرد حوزه راه روستایی گفت: در راه‌های روستایی بیش از ۶۶۰۰ کیلومتر روکش آسفالت انجام شد و تأکید دولت نیز رسیدگی به مسکن و راه روستایی با هدف ماندگاری مردم در روستا‌ها است، زیرا توسعه روستا‌ها منجر به تقویت اقتصاد کشور می‌شود.

وی افزود: عامل انسانی، ۸۰ درصد تصادفات منجر به فوت را شامل می‌شود به همین خاطر تبلیغات و اقدامات تبیینی به‌منظور کاهش این آمار بسیار مؤثر است.

بذرپاش با بیان اینکه ایمنی سفر‌های نوروزی در اولویت قرار دارد، از رفع ۷۲۵ نقطه پر حادثه با همکاری پلیس در سال جاری خبر داد و گفت: طبق دستور رئیس جمهوری مقرر شد امسال از صندوق خسارت‌های بدنی، منابعی به وزارت راه و شهرسازی برای رفع نقاط پر حادثه تخصیص یابد، اما این اتفاق رخ نداد و از طریق منابع داخلی سازمان راهداری و حمل و نقل تامین شد.

وی با بیان اینکه ۱۷ میلیون مسافر از طریق شقوق مختلف در سفر‌های نوروزی ۱۴۰۳ جابه‌جا می‌شوند، گفت: بخش عمده آن در حمل و نقل عمومی و با محوریت وسایل حمل و نقل عمومی جاده‌ای است.

وزیر راه و شهرسازی نسبت به بهبود وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی ابراز امیدواری کرد و گفت: سازمان راهداری باید ناوگانی که از ناوگان حمل و نقل عمومی جدا شده به سرویس خدمات دربستی پیوسته‌اند، به شبکه حمل و نقل عمومی بازگرداند.

بذرپاش خطاب به رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تأکید کرد: ۷ هزار راهداری که در آفتاب ۵۰ درجه و سرمای زیر صفر درجه در جاده‌ها حضور دارند باید سال آینده قرارداد مستقیم با سازمان داشته‌باشند. در این رابطه جای نگرانی نیست و مجوز آن اخذ شده‌است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *