۲۵ اسفند؛ آغاز طرح پایش کیفیت خدمات فرودگاهی به مسافران

14:26 - 23 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۴۳۱۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
۲۵ اسفند؛ آغاز طرح پایش کیفیت خدمات فرودگاهی به مسافران
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از آغاز طرح پایش خدمات فرودگاهی به مسافران با حضور وزیر راه و شهرسازی در روز جمعه ۲۵ اسفندماه در فرودگاه مشهد، همزمان با افتتاح پروژه‌های این فرودگاه خبر داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت راه و شهرسازی، نشست خبری آغاز عملیات سفر‌های نوروزی ۱۴۰۳ شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران روز چهارشنبه ۲۳ اسفندماه در مرکز عملیات EOC این شرکت با حضور رضا نخجوانی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به‌همراه جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد. 

نخجوانی در ابتدای این نشست ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و تقارن آن با نوروز اظهار کرد: طبق روال هرساله، ۵۶ فرودگاه کشور آماده پذیرش کلیه پرواز‌ها توسط شرکت‌های داخلی و خارجی است و خدمات فرودگاهی به شرکت‌ها و مسافران در تمام فرودگاه‌های زیر نظر این شرکت ارائه می‌شود. 

وی افزود: امسال برنامه پایش کیفیت خدمات فرودگاهی به مسافران را طبق دستورالعمل بین المللی به مرحله اجرا گذاشته‌ایم و این برنامه روز جمعه ۲۵ اسفندماه با حضور وزیر راه و شهرسازی در فرودگاه مشهد به نمایندگی از سایر فرودگاه کشور آغاز می‌شود. 

افزایش ۳ تا ۵ درصدی سفر‌های هوایی در نوروز ۱۴۰۳ 

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: طبق محاسبات و پیش‌بینی‌ها، میزان رشد سفر‌های نوروزی ۱۴۰۳ در بخش هوایی بین ۳ تا ۵ درصد است و طبق آن یک میلیون و ۱۸۱ هزار و ۱۲۱ سفر در سفر‌های نوروزی ۱۴۰۲ به ۱ میلیون و ۲۹۹ هزار و ۲۵۱ سفر در ایام مشابه نوروز ۱۴۰۳ افزایش می‌یابد.

نخجوانی یادآور شد: بخش فرودگاهی آماده پذیرش هر تعداد پرواز که شرکت‌های هواپیمایی با کسب مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری اخذ کرده‌اند است، اما شرکت‌ها به‌نحوی برنامه ریزی کنند که از بروز تأخیر پیشگیری کنند و در صورت بروز این مشکل نمایندگانشان در فرودگاه‌ها پاسخگوی مسافران باشند تا در سفر‌های نوروزی مردم با مشکل مواجه نشوند. 

وی تأکید کرد: باید برای منشأ تأخیر تمهیدات لازم در چارچوب آیین نامه حقوق مسافر ابلاغی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری رعایت شود.

در ادامه این نشست محمدحسین آجیلیان دبیر ستاد تسهیلات نوروزی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به ارائه گزارش عملکرد این ستاد پرداخت و گفت: از بهمن ماه جلسات سفر در حوزه معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی و سپس وزارت راه و شهرسازی شکل گرفته است و این ستاد، ایرادات سال‌های قبل را شناسایی، برطرف و ابلاغ شده‌است. همچنین در قالب کمیته‌های تخصصی جداگانه با ارگان‌های امنیتی و خدمات دهنده ارتباط برقرار و آیین نامه سفر‌های نوروزی به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شد. 

وی افزود: چک لیست‌های عملیاتی و فرودگاهی عملیاتی شده‌است و طبق آن نقاط ضعف برطرف می‌شود. 

احتمال بروز تأخیر برخی پرواز‌ها به‌دلیل پیش‌بینی هواشناسی 

دبیر ستاد سفر‌های نوروزی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بیان گفت: عملیات عمرانی تا پایان سفر‌های نوروزی تعطیل می‌شوند و طبق اعلام سازمان هواشناسی، بارش‌هایی پیش‌بینی شده‌است و احتمال تأخیر در برخی پرواز‌ها وجود دارد. 

آجیلیان خاطرنشان کرد: در فرودگاه‌ها یک میز پاسخ‌گویی در نظر گرفته شده‌است که ایرلاین‌ها می‌بایست به مردم پاسخ‌گو باشند.

وی افزود: غرفه‌های مستقر در ترمینال‌های فرودگاهی مطابق با قوانین باید قیمت گذاری را انجام دهند.

محمدمهدی افشاری مجری طرح ASQ کیفیت خدمات فرودگاهی نیز بیان داشت: طرح سنجش و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی با اولویت فرودگاه‌های پر ترافیک در اولویت قرار گرفته و باید در ایام سفر‌های نوروزی و بعد از آن در طول ایام سال کیفیت مطلوب در سطح قابل قبول ارائه شود. 

دریافت انتقادات و پیشنهادات مردم از سامانه ۱۰۰۰۷۰۶۹ 

وی افزود: سامانه پیامکی ارسال پیشنهادات و انتقادات از میزان رضایتمندی به شماره ۱۰۰۰۷۰۶۹ به‌صورت ۲۴ ساعته نظرات مسافران را دریافت و رسد می‌کند. 

افشاری خاطرنشان کرد: شرکت‌های هواپیمایی از طریق مرکز عملیات با محوریت کاهش تاخیرات پروازی و رضایتمندی پاسخگوی بسیاری از این نیاز‌ها خواهد بود. همچنین با همکاری شرکت‌های هواپیمایی غیر بدهکار، فرم‌های نظر سنجی تهیه شده‌است تا از مردم نظر سنجی به عمل آید. 

مجری طرح ASQ شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بیان کرد: مدت زمان انتظار در صفوف و نرخ خدمات به‌صورت کامل پایش و سنجش می‌شوند و بزرگ‌ترین اولویت ما افزایش رضایت مسافرین کشور در ایام نوروز است. 

راه اندازی دو کمپین خبری و بصری در روابط عمومی شرکت برای سفر‌های نوروزی ۱۴۰۳ 

رضا کارگر سرپرست روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در این نشست اظهار کرد: روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها در عملیات نوروز ۱۴۰۳ به‌طور مستقیم بر حقوق مردم متمرکز شده‌است و با راه‌اندازی کمپین خبری و کمپین بصری در مسیر احقاق حقوق مردم گام برم‌ی داریم. 

وی تصریح‌کرد: مردم حق دارند که نخستین و دقیق‌ترین اخبار را از طریق روابط عمومی دریافت کنند. همچنین این حق مردم است که در فضای بانشاط و معنوی در طول عملیات نوروز که مصادف با ماه مبارک رمضان است، در فرودگاه‌های کشور اعزام و پذیرش شوند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *