رشد ۵۵ درصدی رشد ترانزیت جاده‌ای در سال جاری

12:20 - 23 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۴۲۹۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رشد ۵۵ درصدی رشد ترانزیت جاده‌ای در سال جاری
وزیر راه‌وشهرسازی از رشد ۵۵ درصدی ترانزیت جاده‌ای در سال جاری خبر داد و گفت: در زمینه احداث راه روستایی نیز ۲۰ درصد رشد داشته‌ایم.

خبرگزاری میزان _ مهرداد بذرپاش، وزیر راه‌وشهرسازی در حاشیه جلسه امروز هیئت‌دولت اظهار کرد: تا امروز شاهد رشد ۵۵ درصدی ترانزیت جاده‌ای هستیم که نشان می‌دهد اقدامات دولت برای رشد ترانزیت به نتیجه رسیده است.

وی همچنین اعلام کرد: ۵ هزار و ۲۳۰ مسکن مهر در شهر پردیس فردا به بهره‌برداری می‌رسد.  

بذرپاش با تاکید بر اینکه ۲۰ هزار متر مربع به فرودگاه اضافه می‌شود، گفت: تعداد ایستگاه‌ها برای پارک هواپیما و سوار شدن مسافران با رشد ۴۰ درصدی همراه خواهد شد.

وزیر راه‌وشهرسازی عنوان کرد: به دنبال جذب سرمایه خارجی هستیم و از هر شرکت خارجی که پیشنهادی بیاید قبول می‌کنیم. روشی برای بررسی صلاحیت شرکت‌های خارجی داریم از وزارت خارجه این اعتبارسنجی شرکت‌ها انجام می‌شود.

برای افزایش قیمت بلیت هواپیما تصمیمی گرفته نشده است

وزیر راه‌وشهرسازی همچنین درباره برخی اخبار منتشر شده درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما توضیح داد: تاکنون چنین تصمیمی گرفته نشده است و در سال آینده نیز افزایش سنواتی مرسوم در حوزه خدماتی کشور رخ می‌دهد.

بذرپاش با اشاره به اینکه بخشی از اختلالی که چندماه قبل به‌ویژه در بلیت‌ها به‌وجود آمده بود منجر به کاهش عرضه بلیت شد، اعلام کرد: سعی کردیم آن را مدیریت کنیم و در سال ۱۴۰۳ هم همین اتفاق خواهد افتاد.

احداث بیش از ۳ هزار کیلومتر راه روستایی در سال ۱۴۰۲

وزیر راه همچنین اعلام کرد: هدفگذاری احداث ۳ هزار کیلومتر راه روستایی در سال ۱۴۰۲ انجام شده بود که از این عدد عبور کردیم و رشد ۲۰ درصدی نسبت به سال قبل را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: برای احداث و بهسازی راه روستایی در سال آینده عدد بالاتری هدفگذاری شده، چرا که این موضوع دارای اهمیت بوده و یکی از نقاط هدف توسعه عمرانی دولت است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *