گفت‌وگو|

منصوریان: یک مربی چینی به کادرفنی تیم ملی ووشو اضافه می‌شود/ با خواهرانم هم تعارف ندارم

7:45 - 20 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۳۵۹۲
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
منصوریان: یک مربی چینی به کادرفنی تیم ملی ووشو اضافه می‌شود/ با خواهرانم هم تعارف ندارم
سرمربی جدید تیم ملی ووشو گفت: در تیم ملی حتی با خواهرانم هم تعارف ندارم و همیشه حق را به حقدار می‌دهم.

الهه منصوریان در گفت‌وگو با میزان، درباره خداحافظی از دنیای قهرمانی اظهار داشت: شاید بدنم می‌کشید تا یک بازی‌های آسیایی دیگر هم باشم و مدال بگیرم، اما یک مقدار خسته شدم بودم. خیلی‌ها می‌گفتند چرا همیشه خواهران منصوریان هستند و حالا من کنار رفتم تا جا برای جوان‌ترها باز شود و بتوانند خودی نشان دهند.

وی درباره اتفاقاتی که در بازی‌های آسیایی برایش رخ داد گفت: بدون تعارف در بازی‌های آسیایی کمبود یک مربی بزرگ را کنار خودم حس کردم و اگر بدنی کم نیاوردم بخاطر این بود که با هماهنگی فدراسیون یک مدت به چین رفتم و با تیم ملی این کشور تمرین کردم. حتی شهربانو در مبارزه مقابل چین از لحاظ بدنی کم آورده بود و حیف شد که بازی‌ها طوری که می‌خواستیم تمام نشد.

*طوری کار می‌کنیم که جایی برای بهانه تراشی نماند

قهرمان پرافتخار ساندا درباره قبول هدایت تیم ملی تصریح کرد: وقتی پیشنهاد سرمربیگری به من شد، دوست داشتم به نسل جوان کمک کنم تا بچه‌ها کمبود مربی را حس نکنند و از همین جا اعلام می‌کنم که ۱۰۰ درصد توانم را برای موفقیت ووشو بانوان به کار می‌گیرم. هر چقدر تجربه دارم را به کار می‌گیرم تا تیمی در حد و اندازه قهرمانی بسازم و در این راه باید انرژی چند برابر بگذارم.

وی افزود: چندین بازیکن جوان به اردو آوردم که تیم با انگیزه باشد تا در کنار چند باتجربه بتوانم بالانس را در تیم رعایت کنم. مطمئن باشید طوری کار می‌کنیم که جایی برای بهانه تراشی به منظور اینکه بازیکن نداریم و دستمان خالی است، باقی نماند. من در تیم حتی با خواهرانم هم تعارف ندارم و اگر ببینم یک جوان از آن‌ها بهتر است قطعاً حق را به حقدار می‌دهم.

*چینی‌ها باید از ما بترسند

سرمربی جدید تیم ملی ووشو ادامه داد: باید اردیبهشت ماه تیم را به مسابقات انتخابی جام جهانی ببرم و اصلاً زمان ندارم. نمی‌توان در یکی، دو ماه عملکرد تیم را ارزیابی کرد، اما مطمئن باشید اولویتم این نیست که با چینی‌ها مبارزه نکنیم، چون تمام برنامه من این است که سانداکارانم با چینی‌ها بجنگند. از ۳ نفری که به مسابقات اعزام می‌شوند یک سانداکار اگر سهمیه بگیرد، باید در جام جهانی با چین مبارزه کند و رفته رفته این باور را در ذهن ملی‌پوشان جا می‌اندازیم که چینی‌ها باید از ما بترسند.

منصوریان در خصوص جوانگرایی در تیم ملی گفت: برای این موضوع برنامه دارم و مطمئن باشید با یک چهره متفاوت در رقابت‌های قهرمانی آسیا حاضر می‌شویم. باید پشتوانه‌سازی صورت گیرد تا اگر روزی شهربانو منصوریان، صدیقه دریایی، سهیلا منصوریان و ... کنار رفتند، جای آن‌ها بازیکن خوب و باکیفیت داشته باشم.

*تلاش می‌کنم مربی با دانش و سطح بالایی به تیم ملی اضافه شود

وی در واکنش به این سوال که شنیده می‌شود در پی جذب یک مربی خارجی به عنوان دستیار است، خاطرنشان کرد: سرمربی تیم ملی شدن یعنی باید افرادی کنارت باشند که بتوانند به تو کمک کنند و قطعاً نیاز به یک کمک مربی چینی دارم که کنارم باشد. در این زمینه با فدراسیون صحبت می‌کنم و خودم هم از ارتباطاتی که دارم کمک می‌گیرم تا مربی با دانش و سطح بالایی به کادرفنی تیم ملی ووشو بانوان (ساندا) اضافه شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *