رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اجرای برنامه پیشگیری از اعتیاد دانش‌آموزان و دانشجویان به مواد مخدر در استان کردستان

15:13 - 19 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۳۵۲۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
اجرای برنامه پیشگیری از اعتیاد دانش‌آموزان و دانشجویان به مواد مخدر در استان کردستان
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان ضمن اشاره به اجرای برنامه پیشگیری از اعتیاد در میان دانش‌آموزان و دانشجویان، هدف از اجرای این برنامه را مصون‌سازی قشر هدف در مقابل آسیب‌های اجتماعی به ویژه مسئله اعتیاد عنوان کرد.

خبرگزاری میزان - بهادر اسدی اظهار کرد: هرچند هیچگاه نمی‌توان با اتکا به اجرای برنامه‌های محدود یک مسئله اجتماعی را کاملاً کنترل و حل کرد، اما اجرای برنامه‌های پیشگیرانه می‌تواند نقش بسزایی در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی مرتبط ایفا کند.

وی افزود: در راستای اجرای این برنامه از ظرفیت سمن‌ها و خیرین در مورد جذب کمک‌ها و حمایت‌ها از دانش‌آموزان در معرض خطر و یا دانش‌آموزانی که دارای والدین یا سرپرست‌های معتاد به مواد مخدر هستند استفاده شد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان بیان کرد: برهمین اساس جلساتی با سمن‌های مرتبط و خیرین استان کردستان برگزار شد که از خروجی این جلسات می‌توان به جذب حمایت سازمان‌های مردم نهاد و خیرین در برگزاری کارگاه‌های روانشناختی و اجتماعی برای دانش‌آموزان و دانشجویان جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی مرتبط با اعتیاد و کاهش احتمال ورود این قشر به ورطه اعتیاد نام برد.

اسدی تصریح کرد: برنامه جامع پیشگیری از اعتیاد با تاکید بر شناسایی دانش‌آموزان و دانشجویان معتاد و ارائه خدمات مشاوره‌ای حمایتی، آموزشی و مددکاری به آن‌ها شامل برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای دانش‌آموزان، والدین و مربیان دانش‌آموزان در سطح استان کردستان اجرا شد.

وی اظهار کرد: از طرف دیگر با توجه به اختیار حاصله از ماده ۴ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، پیگیری‌های لازم جهت دریافت گزارش و رفع وضعیت مخاطره‌آمیز نسبت به وضعیت کودکان و نوجوانان تحت ولایت یا سرپرستی اولیا و سرپرستان قانونی معتاد به مواد مخدر انجام شد.

اسدی افزود: همچنین با هدف ارتقاء آگاهی‌های عمومی جامعه و آموزش‌های شهروندی در راستای پیشگیری از ورود دانش‌آموزان و دانشجویان به ورطه اعتیاد و مواد مخدر با شناسایی موسسات هنری، محصولات رسانه‌ای شامل موشن‌گرافی و ویدیو کلیپ تولید و در فضای حقیقی و مجازی منتشر شد.

وی اضافه کرد: از اقدامات دیگر در راستای اجرای برنامه پیشگیری از اعتیاد می‌توان از ارسال پیام کوتاه و اجرای طرح امن‌سازی اطراف مدارس و پاکسازی آن‌ها از حضور فروشندگان مواد مخدر و معتادین متجاهر با کمک نهاد‌های انتظامی نام برد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *