تحولات اوکراین|

مکالمه مقام‎های نظامی آلمان درباره حمله به کریمه فاش شد

10:49 - 12 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۲۳۱۸
مکالمه مقام‎های نظامی آلمان درباره حمله به کریمه فاش شد
راشاتودی متن گفت‌وگوی چهار نماینده آلمان را در مورد حمله احتمالی به پل کریمه با موشک‌های تاروس منتشر کرد.

خبرگزاری میزان - روزنامه آلمانی Die Welt به نقل از نظامیان آلمانی، گزارش داد که مکالمه ضبط شده مقام‎های ارشد نظامی آلمان در مورد موضوعات امنیتی روسیه و اوکراین در بین مقامات بوندس‌ور (مجموعه نیرو‌های مسلح فدرال آلمان) دست‌به‌دست می‌شود و آن‌ها معتقدند که صحت دارد.

این روزنامه گزارش داد که چندین نظامی که با Die Welt صحبت کردند، گفته‌اند که فایل صوتی در بوندس‌ور در حال پخش بوده و گفته‌اند که معتبر است.

پیش از این، مارگاریتا سیمونیان، سردبیر راشاتودی متن گفت‌وگوی چهار نماینده بوندس‌ور را در مورد حمله احتمالی به پل کریمه با موشک‌های تاروس منتشر کرد.

همچنین براساس این فایل ضبط شده، نظامیان ناتو از انگلیس گرفته تا آمریکا و فرانسه مدت زیادی است که در منطقه جنگی اوکراین فعالیت می‌کنند.

آمریکا: روسیه درباره پرتاب موشک اطلاع‌رسانی کرده بود

یک مقام پنتاگون، گفت: روسیه آمریکا را از پرتاب آموزشی رزمی موشک بالستیک قاره‌پیما یارس از فرودگاه فضایی پلستسک مطلع کرده است.

به گفته وی، روسیه از طریق مرکز کاهش خطر هسته‌ای این موضوع را به آمریکا اطلاع داده است. ما به نظارت بر وضعیت ادامه خواهیم داد.

وزارت دفاع روسیه پیشتر گزارش کرده بود که پرتاب آموزشی رزمی موشک بالستیک قاره‌پیمای سوخت جامد متحرک یارس، مجهز به چندین کلاهک با قابلیت هدف گیری مستقل، از فرودگاه فضایی پلستسک انجام شده است.

این وزارتخانه اضافه کرد: تمام وظایف محوله انجام شد.

موسس بلک‎واتر: پذیرش اوکراین در ناتو ایده بدی است

اریک پرینس، موسس شرکت نظامی خصوصی آمریکایی بلک‎واتر، گفت که پذیرش اوکراین در ناتو ایده بدی است و اضافه کرد که نباید این گزینه از قبل روی میز قرار می‌گرفت.

پرینس، گفت: آن‌ها (روس‌ها) ۲۲ میلیون نفر را در جنگ جهانی دوم از دست داده، اما نازی‌ها را شکست دادند. روسیه بیش از هر زمان دیگری از می ۱۹۴۰، کشور‌های غیردوست را در مرز خود می‌بیند؛ این یک مشکل است، این یک خط قرمز برای آن‌ها است، و آن‌ها به‌طور مدام می‌گفتند: توقف کنید؛ ایده عضویت اوکراین در ناتو ایده بدی است.

به گفته پرینس، با توجه به وجود انواع تضمین‌ها مبنی بر عدم گسترش ناتو به سمت شرق پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، غرب می‌توانست وضعیت پیرامون اوکراین را بسیار متفاوت مدیریت کند.

سابقه حضور مخفیانه نظامیان آمریکایی در درگیری‌های خارجی

اسکات ریتر، بازرس سابق تسلیحات سازمان ملل و نویسنده، گفت که آمریکا پیش‌تر نظامیانی را مخفیانه به درگیری‌های خارجی اعزام کرده و دلیلی وجود ندارد که باور کنیم اکنون این کار را نکرده‌اند.

ریتر، توضیح داد: به‌طور مثال این کاری بود که ما به‌طور گسترده در دوران جنگ ویتنام انجام می‌دادیم. بسیاری از خلبانان ایر آمریکا در ماموریت‌های جنگی بر فراز لائوس پرواز کردند، در حالی که کنگره حضور پرسنل نظامی آمریکایی در درگیری را منع کرده بود، اما خلبانان نیروی هوایی آمریکا در این درگیری حضور داشتند.

اردوغان: تلاش برای دستیابی به توافق صلح بین روسیه و اوکراین هدف خرابکاری قرار گرفت

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه گفت که تلاش برای دستیابی به توافق صلح بین روسیه و اوکراین در مارس ۲۰۲۲ هدف خرابکاری قرار گرفت.

اردوغان، می‎گوید: بحران اوکراین به سومین سال خود رسیده است. روند استانبول در این‌جا در آنتالیا، آغاز شد. در آن زمان امید‌ها برای صلح به سطح جدیدی رسید. اما متاسفانه به دلیل عدم حمایت لازم، تلاش‌های ما با شکست مواجه شد.

رئیس‎جمهور ترکیه در نشست دیپلماسی آنتالیا، گفت: فرصت تاریخی برای دستیابی به صلح و نجات جان ده‌ها هزار نفر در واقع از دست رفت، یا به عبارت دقیق‌تر، خراب شد.

انفجار در سن‌پترزبورگ 

در پی برخورد یک پهپاد با یک ساختمان در شهر سن‌پترزبورگ روسیه، انفجار قوی رخ داد.

مقامات شهر اعلام کردند تخلیه منطقه در حال انجام است.

انفجار در بخش شمالی شهر رخ داد و نمای یک بلوک مسکونی به‌شدت آسیب دید.

الکساندر بگلوف، شهردار سن‌پترزبورگ از بیان اینکه آیا این حمله یک هواپیمای بدون سرنشین بوده است یا خیر، خودداری کرد و فقط گفت: هیچ تلفات جانی نداشته است. پنجره‌های بالکن دو ساختمان دچار آسیب جزئی شده است. ساکنان آپارتمان‌های آسیب دیده تخلیه شده‌اند.

دقایقی بعد، سرویس مطبوعاتی کمیته بهداشت سن‌پترزبورگ گزارش داد که شش نفر به دنبال این حادثه به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

مقامات دولت روسیه هنوز درباره اینکه این حمله از سوی اوکراین بوده یا خیر اظهار نظر نکرده‌اند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *