گفت‌وگو|

سخنگوی فضایی وزارت دفاع: صنعت فضایی کشور متولد انقلاب و دفاع مقدس است

8:45 - 13 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۷۵۹۴
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
سخنگوی فضایی وزارت دفاع: صنعت فضایی کشور متولد انقلاب و دفاع مقدس است
سخنگوی فضایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با بیان این‎که همه صنعت فضایی کشور متولد انقلاب و عمدتا بعد از دفاع مقدس است، گفت: از اوایل دهه هشتاد این حوزه با جدیت دنبال شد و ما توانستیم به ۱۰ کشور صاحب فناوری فضایی که دارای زنجیره کامل فضایی هستند بپیوندیم.

سیداحمد حسینی‌مونس در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان با اشاره به دستاوردهای سازمان فضایی وزارت دفاع در سال‌های پس از انقلاب، گفت: قبل از انقلاب عملا صنعت فضایی وجود نداشت، بعضا ایستگاه‌های گیرنده وجود داشت تا بتواند از ماهواره‌های آمریکایی و سایر کشور‌ها اطلاعات دریافت کند.

سخنگوی فضایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، اظهار کرد: همه صنعت فضایی کشور متولد انقلاب و عمدتا بعد از دفاع مقدس است، از اوایل دهه هشتاد این حوزه با جدیت دنبال شد و ما توانستیم به ۱۰ کشور صاحب فناوری فضایی که دارای زنجیره کامل فضایی هستند بپیوندیم.

وی افزود: فناوری فضایی جزو فناوری‌های‌ تک و لبه فناوری در حوزه‌های مختلف فنی مهندسی، مواد و متریال، مکانیک، مهندس شیمی، برق، کامپیوتر، نرم‌افزار و هوش مصنوعی در دنیاست و همه این حوزه‌های فناوری در فناوری فضایی کاربرد دارد.

حسینی‌مونس، بیان کرد: از همه رشته‌های فنی مهندسی فارغ‌التحصیلان درجه یک کشور عضو تیم‌های ما هستند و در قالب تیم‌هایی به صورت سیستمی با ما همکاری می‌کنند.

سخنگوی فضایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با اشاره به فقدان اطلاعات مردم از حوزه فضایی، اضافه کرد: در وهله اول کاربرد‌های فناوری فضایی و کاربرد‌های آن در زندگی مردم باید تبیین شود، به عنوان مثال، یکی از معضلات در مدیریت کشاورزی سطح زیرکشت بوده که با استفاده از فناوری فضایی قابل حل است.

حسینی‎مونس در بخشی دیگر گفت: در حوزه مخابراتی، ناوبری و موقعیت‌یابی فناوری‌ فضایی ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد، به جای اینکه در حوزه ارتباطات همه‌جا به فیبر نوری مجهز شود می‌توانیم بدون محدودیت از ماهواره استفاده کنیم و این بخشی از قابلیت فناوری فضایی است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *