رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دریادار سیاری: حضور ما در آب‌های آزاد دنیا نشان از توسعه دیپلماسی نظامی است

9:09 - 03 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۶۰۳۸
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
دریادار سیاری: حضور ما در آب‌های آزاد دنیا نشان از توسعه دیپلماسی نظامی است
معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: حضور ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش در آب‌های آزاد دنیا و پهلو گرفتن در کشور‌های مختلف نشان از توسعه دیپلماسی نظامی است.

خبرگزاری میزان - به گزارش دفاع‌پرس، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش، در حاشیه نشست سالیانه وابستگان نظامی خارجی مقیم تهران، درباره اهمیت و الزام توسعه دیپلماسی نظامی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بر مبنای تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) در ارتباط با همه کشور‌های دوست و هم‌پیمان تلاش می‌کند توسعه دیپلماسی داشته باشد.

امیر دریادار سیاری با بیان اینکه توسعه دیپلماسی نظامی کاری است که باید در نیرو‌های مسلح و ارتش اقدام شود، ادامه داد: برگزاری نشست‌ها و رفت و آمد‌ها می‌تواند به توسعه دیپلماسی نظامی کمک کند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه در موضوع توسعه دیپلماسی نظامی در عرصه‌های زمینی، هوایی و دریایی فعال هستیم، افزود: حضور ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش در آب‌های آزاد دنیا و پهلو گرفتن در کشور‌های مختلف نشان از توسعه دیپلماسی نظامی است؛ همچنین دیپلماسی نظامی را در نیروی هوایی، پدافند و نیروی زمینی دنبال می‌کنیم.

وی هدف از برگزاری نشست سالیانه وابستگان نظامی خارجی مقیم ایران را توسعه دیپلماسی نظامی دیپلماسی نظامی دانست و گفت: داشتن ارتباط با کشور‌های مختلف دنیا موجب می‌شود سطح و جایگاه ایران اسلامی در دنیا بالاتر رود.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش ادامه داد: در نشست با وابستگان نظامی خارجی مقیم ایران قطعا موضوعات رزمایش‌ها، برقراری امنیت، ارتقای توان رزمی، تبادل دانش، دانشجو و استاد بین دانشگاه‌های مختلف در ارتش به کشور‌های مختلف دنیا فعال می‌شود.

وی افزود: همچنین تبادل فنی، تبادل مطالب علمی بین دانشگاه‌های ارتش و نیرو‌های مسلح، برگزاری رزمایش‌های متعدد مشترک و مرکب در دستور کار است و این می‌تواند توان رزم نیروی شرکت‌کننده را بالا ببرد.

امیر دریادار سیاری در ادامه به رزمایش سالیانه مرکب بین ایران، چین و روسیه اشاره کرد و گفت: این رزمایش برای نشان دادن اقتدار و توانمندی برقراری امنیت در شمال اقیانوس هند است و نشان می‌دهد که ما می‌توانیم به خوبی با کشور‌های هم‌پیمانمان امنیت را در منطقه کامل برقرار کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش خاطرنشان کرد: نشست سالیانه وابستگان نظامی خارجی مقیم ایران موجب به‌روز شدن و تبادل اطلاعات شده و پیشرفت‌های نیرو‌های مسلح نیز به‌وسیله فیلم و نماهنگ به نمایش گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *