رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
گفت‌وگو|

کولیوند: ایران خواستار باز شدن کریدور‌ها و مرز‌ها برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه است

9:00 - 01 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۵۵۸۵۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کولیوند: ایران خواستار باز شدن کریدور‌ها و مرز‌ها برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه است
رئیس جمعیت هلال احمر گفت که ایران خواستار باز شدن کریدور‌ها و مرز‌ها برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به منطقه نوار غزه است.

ایران از بازیگران اصلی منطقه‌ای و بین‌المللی در زمینه کمک‌های بشردوستانه است.

در همین رابطه پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان به عزم جدی این نهاد برای تسریع و تسهیل کمک‌رسانی به مردم غزه اشاره کرده و گفت امیدوار است که تلاش‌ها در این زمینه منسجم باشد.

رئیس جمعیت هلال احمر ایران به نقش ایران در امدادرسانی و به مواضع نائب رئیس فدراسیون صلیب سرخ و رئیس کمیته هلال اسلامی درباره این موضوع اشاره کرد و گفت: رئیس کمیته هلال اسلامی بر این باور است که جمهوری اسلامی ایران در کمک‌رسانی به غزه پیشتاز است.

کولیوند با اشاره به برگزاری کنفرانس اخیر تهران در حمایت از غزه، اظهار کرد: به اعتقاد مقام‌های هلال اسلامی این می‌تواند منجر به ایجاد مکانیزمی شود که به هم‌افزایی میان کشور‌ها جهت اعمال فشار برای پرهیز از سیاسی‌کاری در موضوع امدادرسانی به غزه شود.

کولیوند با بیان اینکه جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه طی ماه‌های گذشته ناقض همه ارزش‌ها و اصول مذهبی و اخلاقی بوده است، تاکید کرد: ما خواستار باز شدن کریدور‌ها و مرز‌ها برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به منطقه غزه هستیم و اقدام‌های خود را در این زمینه تشدید می‌کنیم؛ کمک‌رسانی به غزه باید عملیاتی، امدادی و با تمرکز بر نجات جان غیرنظامیان انجام شود.

رئیس جمعیت هلال احمر در بخشی دیگر درباره میزان و نحوه کمک‌های بشردوستانه ایران به غزه، گفت که گزارشی مفصل مربوط به کمک‌های بشردوستانه به غزه ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: غزه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *