رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کنگره بزرگداشت شهدای نیروی هوایی ارتش/ مسیر امیدبخش با تمسک به سیره شهدا در نیروی هوایی ادامه دارد

14:25 - 01 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۵۷۴۸
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
کنگره بزرگداشت شهدای نیروی هوایی ارتش/ مسیر امیدبخش با تمسک به سیره شهدا در نیروی هوایی ادامه دارد
فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: همچنان که زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای واقعه عاشورا طی سده‌های متمادی منجر به زنده ماندن و فراگیری مکتب عاشورا شده است در جهانی که با سرعت به سوی استحاله فرهنگی و هویتی می‌رود نکوداشت یاد و خاطره شهدا ما را در امان نگاه می‌دارد.

خبرگزاری میزان - کنگره بزرگداشت شهدای نیروی هوایی ارتش و ۶۳ شهید دانش‌آموخته دانشگاه شهید ستاری با حضور محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش، سردار سرتیپ پاسدار امیر علی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از مقامات لشکری و کشوری برگزار شد.

امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی، فرمانده نیروی هوایی ارتش در مراسم کنگره شهدای نیروی هوایی ارتش که در دانشگاه هوایی شهید ستاری برگزار شد، گفت: در ابتدا، شهادت جمعی از مدافعان حرم را به محضر حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج)، رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) و خانواده‌های آن‌ها و همچنین، برادران غیرتمندم در سپاه پاسداران تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

وی افزود: شرکت مسئولین عالی رتبه لشکری و کشوری نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها و خانواده‌های معزز شهدا که صاحبان اصلی این مراسم پر خیر و برکت هستند، مایه فخر و مباهات است. حضور پیشکسوتان سال‌های دفاع مقدس که شهیدان زنده ما هستند به این کنگره زینت دوچندان بخشیده است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری کنگره شهدای نیروی هوایی ارتش بیان کرد: این کنگره با هدف بزرگداشت ۱۲۵۸ شهید نیروی هوایی ارتش از جمله ۶۳ شهید دانشگاه هوایی شهید ستاری برگزار شده است.

 

کنگره بزرگداشت شهدای نیروی هوایی ارتش/ مسیر امیدبخش با تمسک به سیره شهدا در نیروی هوایی ادامه دارد

 

وی ادامه داد: دیدار و دلجویی از همه خانواده‌های معزز شهدا در اقصی نقاط کشور، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، حضور پیشکسوتان در جمع دانشجویان و رسانه‌ها برای تبیین نقش فداکاری شهدا و عزت و اقتدار ایران عزیز از جمله برنامه‌های جانبی این کنگره بوده است.

امیر سرتیپ واحدی با اشاره به مشارکت پایگاه‌های نیروی هوایی ارتش در کنگره بزرگداشت شهدای این نیرو، تصریح کرد: در حال حاضر همزمان با برگزاری مراسم در دانشگاه هوایی ستاری در ۱۰ پایگاه نیروی هوایی صدا و تصویر ما را دریافت می‌کنند و در این مراسم به صورت برخط حضور دارند.

وی ادامه داد: همچنان که زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای واقعه عاشورا طی سده‌های متمادی منجر به زنده ماندن و فراگیری مکتب عاشورا شده است در جهانی که با سرعت به سوی استحاله فرهنگی و هویتی می‌رود نکوداشت یاد و خاطره شهدا ما را در امان نگاه می‌دارد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش تاکید کرد: اگر بخواهیم در جامعه نیرو‌های مسلح شاهد رویش بابایی‌ها، ستاری‌ها، یاسینی‌ها و دوران‌ها باشیم، راهکار آن زنده نگه داشتن یاد و خاطره آن‌ها و تشریح نوع نگاه به زندگی، ایمان و ولایتمداری آن‌هاست.

وی افزود: ما در خلوص نیت، عدم ترس از مرگ و حضور به هنگام در پشتیبانی از جبهه مقاومت توسط دانش آموختگان همین دانشگاه حضور بابایی‌های جوان را شاهد بودیم این مسیر امیدبخش با تمسک به سیره شهدا در نیروی هوایی ادامه خواهد یافت.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی در کنگره بزرگداشت شهدای نیروی هوایی ارتش و ۶۳ شهید دانش‌آموخته دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری ضمن تبریک و تسلیت شهادت جمعی از مستشاران ایرانی در سوریه اظهار داشت: این کنگره به نام و یاد هزار و ۲۵۸ شهید نیروی هوایی ارتش برگزار شده است.

 

فرمانده نیروی هوایی ارتش: مسیر امیدبخش با تمسک به سیره شهدا در نیروی هوایی ادامه خواهد یافت

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه نیروی هوایی ارتش در چشم فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) بسیار عزیز است، افزود: یکی از دلایل عزیز بودن نیروی هوایی ارتش در چشم معظم‌له و ملت بزرگ ایران اسلامی به علت اقدام به‌لحظه و به‌هنگام است.
وی یکی دیگر از دلایل عزیز بودن نیروی هوایی ارتش را فرصت‌سازی از تهدید‌ها توسط متخصصان این نیرو برشمرد و افزود: افتخارات نیروی هوایی ارتش مورد تأیید نائب امام عصر (عج) و، ولی فقیه زمان است.

وی جهت‌گیری انقلابی کارکنان نهاجا در مسیر خدمت به نظام مقدس اسلامی را از دیگر دلایل عزت این نیرو دانست و خاطرنشان کرد: نیروی هوایی ارتش انقلابی بوده، انقلابی عمل می‌کند و بار‌ها ثابت کرده که دلداده انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسنی تلاش‌های مؤمنانه و خالصانه کارکنان نهاجا در مسیر امنیت و ارتقای انقلاب اسلامی را عاملی دیگر در زمینه عزیز بودن این نیرو برشمرد و گفت: نیروی هوایی ارتش در آفرینش افتخارات تاریخ‌ساز و ماندگار ایران اسلامی نقش بی‌بدیلی داشته و همیشه شگفتی‌ساز بوده است.

وی با بیان اینکه خانواده‌های شهدا فاطمی و زینبی زندگی می‌کنند، یادآور شد: اینکه امروز ملت ایران جزو آبرومندترین ملت‌های دنیا هستند، به دلیل مجاهدت و ایثار شهداست که از آسایش خود گذشتند تا این ملت در امنیت و آرامش زندگی کنند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش امنیت، اقتدار و موفقیت‌های ایران اسلامی را مرهون شهدا دانست و از فرمانده نیروی هوایی ارتش به خاطر برگزاری این کنگره قدردانی کرد.

کنگره بزرگداشت شهدای نیروی هوایی ارتش/ مسیر امیدبخش با تمسک به سیره شهدا در نیروی هوایی ادامه دارد

 

در این کنگره همچنین از تقریظ مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) بر پوستر کنگره شهدای نیروی هوایی ارتش رونمایی شد.

در پایان این آیین از خانواده شهدای نیروی هوایی ارتش تجلیل شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *