رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
گفت‌وگو|

شافعی: ساختار دفاعی تیم ملی نگران کننده است/ تیمی که مدعی قهرمانی است نباید بدین شکل بازی کند

0:45 - 01 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۵۵۰۸
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
شافعی: ساختار دفاعی تیم ملی نگران کننده است/ تیمی که مدعی قهرمانی است نباید بدین شکل بازی کند
کارشناس فوتبال گفت: بازیکنان ایران برای مراحل بعدی مسابقات دچار افت شدید بدنی می‌شوند، چون شرایط بدنی استاندارد لازم را برای سطح بالای جام ملت‌ها ندارند.

محمود شافعی در گفت‌وگو با میزان، درباره پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل هنگ‌کنگ در دومین بازی خودش در جام ملت‌های آسیا، اظهار داشت: تیم ملی ایران در دیدار با هنگ‌کنگ می‌خواست فاصله امتیازی خودش را در صدر جدول با سایر تیم‌ها بیشتر کند، به دنبال کسب حداکثر امتیاز از این دیدار بود. بازی بسیار فوق‌العاده درگیرانه‌ای بود که تیم ملی انتظار چنین عملکردی را از هنگ‌کنگ نداشت. همانطور که سرمربی هنگ‌کنگ قبل از بازی اعلام کرده بود آنها برای گرفتن امتیاز از ایران تلاش زیادی کردند. آن‌ها با پرس کردن بازیکنان ایران به ویژه هافبک‌ها نگذاشتند سامان قدوس در میانه میدان بازی‌سازی کند و جریان بازی را در دست بگیرد.

وی در مورد پیروزی خفیف تیم ملی در بازی با تیم ضعیف هنگ‌کنگ ادامه داد: هیچ کس انتظار نداشت که تیم ملی با نتیجه یک بر صفر هنگ‌کنگ را ببرد و همیشه پیروزی با یک گل بسیار شکننده است. تیمی که در جمع ۴ تیم برتر آسیاست و مدعی قهرمانی در جام ملت‌هاست نباید بدین شکل بازی کند.

*نتیجه گرفتیم، اما کیفیت فنی لازم را نداشتیم

پیشکسوت فوتبال با اشاره به اینکه کیفیت لازم را از بازیکنان‌مان ندیدیم، افزود: تیم ملی نتیجه را به دست آورد، اما شکل بازی فنی‌شان اصلاً خوب نبود. اگر این روند برای تیم ملی فوتبال کشورمان ادامه داشته باشد، به مشکل برخواهد خورد. همچنین در طول بازی شاهد بودیم که بازیکنان به دستورات فنی و تاکتیکی توجه نمی‌کردند تا باعث شود امیر قلعه‌نویی عصبانی شود و عکس‌العمل نشان دهد.

وی در مورد ضعف شدید خط دفاعی تیم ملی فوتبال ایران عنوان کرد: یکی از مهمترین مسائلی که در دو بازی ایران با فلسطین و هنگ‌کنگ دیدیم، عدم نظم و ساختار دفاعی ایران بود. وقتی یک مدافع اولین اشتباه را انجام می‌دهد، بقیه بازیکنان نیز به هم می‌ریزند و این موضوع نشان می‌دهد که شرح وظایف در ساختار دفاعی وجود ندارد. تیم‌های حریف با اولین فرصت گلزنی می‌توانند روی دروازه ایران خطرساز شوند، چون بازیکنان اشتباهات بچه‌گانه‌ای را انجام می‌دهند که منجر به موقعیت خطرناک برای حریفان می‌شود که این مسئله برای تیم ملی بسیار نگران‌کننده است.

*بازیکنان ایران در مراحل بعدی مسابقات با افت شدید بدنی مواجه می‌شوند

پیشکسوت فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا ملی‌پوشان در بازی با هنگ‌کنگ تیم حریف را دست کم گرفته بودند، ادامه داد: بازیکنان کشورمان از قبل فکر می‌کردند خیلی راحت نتیجه را مقابل هنک‌کنگ خواهند گرفت، چون چند ماه پیش در تهران این تیم را با ۴ گل مغلوب کرده بودند. این سهل انگاری، ساده گرفتن و غرور به فوتبال ایران آسیب می‌زند. اگر در دیدار آخر گروهی و مراحل حذفی ملی‌پوشان با این تفکر وارد زمین شوند، قطعاً به مشکل خواهند خورد. چون رقابت‌ها در مراحل حذفی یک هشتم و یک چهارم متفاوت است و تیم‌ها با شکل و شمایلی دیگری مسابقات را ادامه می‌دهند.

شافعی در پایان خاطرنشان کرد: بازیکنان ایران برای مراحل بعدی مسابقات با افت شدید بدنی مواجه می‌شوند، چون شرایط استاندارد بدنی لازم را برای سطح بالای جام ملت‌ها ندارند. در بازی‌های آینده این ضعف بدنی بیشتر می‌شود و تمرکزشان را از دست می‌دهند. بازیکنان به خاطر عدم آمادگی جسمانی درصد اشتباهات‌شان بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *