جوایز پرحاشیه امی۲۰۲۴؛ ترویج انحرافات جنسی اولویت جشن هالیوودی

7:45 - 28 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۴۹۶۸
جوایز پرحاشیه امی۲۰۲۴؛ ترویج انحرافات جنسی اولویت جشن هالیوودی
اگر صرفاً بخواهیم به گزارش رسانه‌های هالیوودی از امی ۲۰۲۳/۲۰۲۴ اکتفا کنیم، مراسم امسال کاملاً بی‌حاشیه برگزار شد، اما با اعطای جایزه ویژه آکادمی به بزرگ‌ترین نهاد حمایت از انحرافات جنسی، طبل جنگ فرهنگی دوباره کوبیده شد.

خبرگزاری میزان - اکثر رسانه‌های جریان اصلی از «آنچه در امی ۲۰۲۳ گذشت»، بسیار خرسند هستند. علی‌رغم اینکه وبسایت ددلاین در گزارش خود نوشته بود که موضوعات سیاسی، حضور کم‌رنگی در جشن تلویزیونی هالیوود داشت، اما حامیان انحرافات جنسی در این جشن حضور پررنگی داشتند.

خبرگزاری میزان پیشتر طی پرونده‌ای به سرعت گرفتن ترویج انحرافات جنسی به ویژه در بین کودکان در آمریکا و اروپا پرداخت.

در اقدامی جالب توجه جایزه بزرگ هیئت مدیره آکادمی امی به بزرگ‌ترین سازمان تبلیغات انحرافات جنسی در هالییود یعنی گلاد GLAAD رسید.

جوایز امی ۲۰۲۳ قرار بود چند ماه پیش برگزار شود که به‌علت اعتصاب‌های دو اتحادیه بازیگران و نویسندگان، به تعویق افتاد. درباره کلیت برندگان باید اشاره کرد که گویی رای‌دهندگان یک چک‌باکس (لیست پیش‌نیاز) در مقابل خود قرار داده تا در اولویت اول، پیش‌نیازها رعایت شود و در اولویت بعدی شایسته‌سالاری منظور شود.

امی امسال (یا پارسال با پخش تاخیر) مطمئن شد تا به تعداد کافی به سیاه‌پوستان و آسیایی‌ها جایزه بدهد تا برچسب نژاد‌پرستی روی پیشانی هیئت داوران آکادمی نخورد. اگر جنگ فلسطین و مسائل سیاسی و فرهنگی خاورمیانه وسط نبود، یک سریال با بازیگران خاورمیانه‌ای، از امی امسال دست خالی برنمی‌گشت.

پیشتاز شاخه درام، «جانشینی» Succession بود. این سریال با دریافت شش جایزه دیگر، به کار خود پایان داد و تعدادی رکورد را هم شکست. آن‌ها نامزد ۲۶ جایزه در مراسم امسال بودند. «خرس» The Bear نیز با شش جایزه، بخش کمدی را قبضه کرد. مینی سریال «مشاجره» Beef که با تیمی تمام آسیایی جلوی دوربین و پشت صحنه، ساخته شده است، پنج جایزه را به شرق برد.

جوایز پرحاشیه امی۲۰۲۳؛ ترویج انحرافات جنسی اولویت جشن هالیوودی

جوایز پرحاشیه امی۲۰۲۳؛ ترویج انحرافات جنسی اولویت جشن هالیوودی

نکته جالب درباره «نیلوفر سفید» The white lotus این بود که علی‌رغم اینکه این سریال، لحظات کمدی بسیاری دارد، اما در بخش درام رقابت می‌کرد. از آن طرف «خرس» تقریباً هیچ لحظه خنده‌داری ندارد اما در بخش کمدی حضور داشت!

جنیفر کولیج حین دریافت جایزه برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن در سریال درام، با لحن شوخی از «همجنس‌گرایان بدجنس» تشکر کرد. او در «نیلوفر سفید» در مقابل چند کاراکتر همجنس‌باز بازی می‌کرد. چند بازیگر زن دیگر نیز از این سریال نامزد دریافت همین جایزه بودند.

______________________________________

مطالب مرتبطوقتی تصویر دیجیتالی کیم کارداشیان به اختلال بدشکلی بدن ختم می‌شود

مطالب مرتبط: پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای جهان/ «تل‌ماسه ۲» و «دختران بدجنس» مخاطبان خود را شناختند و خوب فروختند

______________________________________

در اقدامی قابل تامل، مدیران برنامه امی برای بازیگرانی که وقت نداشتند تا از همه تقدیر کنند، اسامی این افراد را برایشان زیرنویس کردند!

«جانشینی» و «نیلوفر آبی» دو سریال شبکه اچ‌بی‌او HBO هر یک با چهار نامزد در بخش بازیگر مکمل مرد در سریال درام، رقیب یکدیگر بودند. 

«هفته گذشته با جان آلیور» Last week tonight with John Oliver فقط به این علت چند سالی است که جوایز امی را درو می‌کند که در برنامه خبری/تحلیلی خود، جمهوری‌خواهان را می‌کوبد. این برنامه سیاسی، هشت سال متمادی است که جایزه می‌گیرد.

«مسابقه زن‌پوش‌های روپال» جایزه بهترین برنامه مسابقه‌ای را برد. خالق این برنامه همان کسی است که قبلا ابراز امیدواری کرده بود بتواند در ایران هم اجرا داشته باشد! برنده این جایزه، رکورددار بخش «بهترین برنامه مسابقه‌ای» هم هست.

جوایز پرحاشیه امی۲۰۲۳؛ ترویج انحرافات جنسی اولویت جشن هالیوودی

 

شوخی بازیگران «فیلادلفیا همیشه آفتابی است» It's always sunny in Philadelphia با آکادمی امی: «چرا تا به حال ما رو دعوت نکردن؟ ما ۱۸ ساله که داریم این سریال رو می‌سازیم! تابحال جایزه هم به ما ندادن. حداقل برای «مارتین‌» لوکیشن سریال رو بازسازی کردن.»

«فیلادلفیا همیشه آفتابی است» با ۱۶ فصل، طولانی‌ترین سریال کمدی در تاریخ تلویزیون است. دلیل اصلی اینکه چرا سریال مذکور جایزه نمی‌برد، این است که علی‌رغم یک کاراکتر همجنس‌گرا، کاراکترهای این سریال مواضع همسو با روایت جریان اصلی هالیوود را ندارند. مابقی بازیگران، کاراکتر همجنس‌باز قصه را مسخره می‌کنند و دلشان به حال وی نمی‌سوزد. در این مجموعه، حتی کاراکتر زن اصلی نیز، فمینیست نیست. حتی او از فمینیست‌ها متنفر است!

جوایز پرحاشیه امی۲۰۲۳؛ ترویج انحرافات جنسی اولویت جشن هالیوودی

 

مهمترین بخش مراسم امسال امی؛ حمایت از انحرافات جنسی

 

هنا ودینگهم و کولمن دومینگو به روی سن رفتند تا برنده جایزه هیئت مدیره آکادمی امی را معرفی کنند. این جایزه به سازمان گلاد رسید. گلاد یک نهاد غیردولتی آمریکایی، بر عملکرد رسانه‌های صوتی و تصویری و کاغذی در زمینه به‌اصطلاح درست‌نشان‌دادن محتوای همجنس‌گرایی و امثالهم، نظارت می‌کند. (برای اطلاعات بیشتر درباره گلاد به اینجا مراجعه کنید)

هنا ودینگهم بازیگر سریال محبوب «تد لاسو» Ted Lasso ، در سخنرانی خود اشاره داشت که این سریال، گروهای جنسی نوظهور را جشن می‌گیرد. سپس کولمن دومینگو بازیگر همجنس‌باز فیلم «رنگ بنفش» (اثری که داستان مصائب زندگی سیاه‌پوستان همجنس‌گرا و تغیرجنسیتی را بازگو می‌کند) شروع به مظلوم نمایی کرده و درباره گرفتاری‌ها و چالش‌های گروه‌های جنسی نوظهور LGBTQIAP در آمریکا و اقصی نقاط جهان صحبت کرد. این دو اشاره داشتند که این گروه دشمن‌های بزرگی داشته و در ادامه گفتند: «ما این قدرت را داریم تا در جامعه تغییر ایجاد کنیم. (شست و شوی مغزی)» 

آن‌ها در ادامه به ماموریت‌های سازمان گلاد اشاره کردند: «چهل سال است که سازمان گلاد به تمامی سازندگان آثاری که می‌خواهند کاراکتر LGBTQIA نشان دهند، مشاوره داده است.

مدیران برنامه امی در ادامه بخش اختصاصی تقدیر از گلاد را نشان داده و اشاره به دستاوردهای این سازمان داشتند‌. اقداماتی اعم از به اصطلاح اصلاح دیکشنری؛ گلاد آنقدر موفق بوده است که بیشترین نمایندگان LGBTQIA امروز در آثار تلویزیونی را دیده می‌شود.

در پایان سارا کیت الیس رهبر سازمان گلاد به روی سن آمد و پس از دریافت جایزه گفت: «افراد بسیاری زحمات فراوانی کشیدند تا به این میزان حضور کاراکترهای LGBTQIA در محصولات تلویزیونی برسیم. چیزهایی که در تلویزیون می‌بینیم، تاثیر فراوانی روی تصمیمات زندگی ما داشته و نقش به‌سزایی در انتخابات سیاسی دارد. دنیا نیاز به تغییر اساسی فرهنگی دارد.»

این قسمت از جوایز امی، طولانی‌ترین بخش برنامه امسال بود.

 

یک اتفاق جالب دیگر که در جشن «تاریخی» تلویزیونی هالیوود رخ داد این بود که سریال «بهتر است با سال تماس بگیری» Better Call Saul رکورد بزرگترین بازنده در تاریخ امی را زد. این اثر تابحال نامزد ۵۳ جایزه امی شده ولی هیچ پیروزی در کارنامه خود ندارد. شاید عدم حضور کاراکترهای مورد علاقه سازمان گلاد، یکی از دلایل عدم جایزه بردن باشد. البته این سریال محبوبیت بسیاری نزد مخاطبان «بریکینگ بد» داشته و نیازی به تندیس امی ندارد. 

مراسم امسال به‌مانند دیگر سال‌ها، از سریال‌های محبوب گذشته تقدیر کرد و تیم بازیگران آن آثار را برای اجرای قطعه‌های مختلف روی سن آورد.

_______________________________________________

مطالب مرتبط: نتیجه انتخابات آمریکا در دستان میلیاردرها/ اغلب سرمایه‌داران حامی حزب دموکرات هستند

______________________________________________

 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *