رئیس کل دادگستری استان ایلام: صلح یاران و بزرگان باعث تضمین امنیت در جامعه می‌شوند

16:07 - 26 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۴۹۴۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان ایلام: صلح یاران و بزرگان باعث تضمین امنیت در جامعه می‌شوند
رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: صلح یاران و بزرگان در نزاع‌ها و اختلافات با بررسی وضعیت طرفین آن‌ها را به صلح و سازش، مهربانی و برادری ختم می‌کنند و همین نوع دوستی و مهربانی بزرگان باعث تضمین امنیت درجامعه می‌شود.

خبرگزاری میزان - جلسه‌ای با حضور رئیس کل دادگستری ایلام، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، معاون قضایی و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف، بزرگان، متنفذین وصلح یاران در راستای استفاده از ظرفیت صلح یاران ستاد صبر، میانجی گران و حکمین قرآنی در کاهش اختلافات خانوادگی و طلاق برگزار شد.

عمران علی محمدی با اشاره به این که صلح یاران و بزرگان گنج‌های جامعه هستند گفت:صلح یاران و بزرگان در نزاع‌ها و اختلافات با بررسی وضعیت طرفین آن‌ها را به صلح و سازش، مهربانی و برادری ختم می‌کنند و همین نوع دوستی و مهربانی بزرگان باعث تضمین امنیت درجامعه می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان ایلام با اشاره به اهمیت حضور پر شور در انتخابات افزود:دشمنان نظام می‌خواهند با شرکت نکردن در انتخابات نظام را تضعیف کنند، ولی با یاری شما بزرگان جامعه و خنثی سازی نقشه دشمنان انتخابات پرشور و رقابتی برگزار خواهد شد و ما باید فردی اصلح انتخاب کنیم که منشا خدمت بیشتری به جامعه باشد.

سپهری رئیس مرکز توسعه حل اختلاف گفت: دستگاه قضایی با تغییر نگاه و رویکرد خود به نقش و حضور هرچه بیشتر مصلحین و متنفذین در حل اختلافات و موضوعات مختلف نشان از اعتماد این دستگاه به بزرگان جامعه است که حاصل دلسوزی وتلاش و پشت کار صلح یاران در حل مسائل و مشکلات عمده مردم و در صحنه بودن و همراهی دستگاه قضا در مواقع حساس است.

وی با اشاره به سند تحول و تعالی دستگاه قضایی افزود: در این سند از صلح یاران در معاونت توسعه حل اختلاف قوه قضاییه به عنوان شرکای کلیدی دستگاه قضایی نام برده است که هدف آنان ترمیم خسارت بصورت توافقی، حصول سازش و امنیت پایدار و عدالت ترمیمی است.

سپهری اظهار کرد:کسب رتبه سوم کشوری، صلح و سازش ۲۸ فقره قتل عمدی در دو سال اخیر و صلح و سازش ۵۷۶ پرونده در امسال نشان سعی و تلاش و پشت کار شما صلح یاران، بزرگان و حکمین قرآنی در استان ایلام است.

در ادامه این جلسه قمری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم گفت:معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم حول محور‌های کنترل و کاهش جرایم و دعاوی حقوقی و آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کند که با در دست داشتن برنامه‌ها و طرح‌هایی از جمله طرح مهر که با ارجاع پرونده‌های طلاق به صلح یاران و حکمین قرآنی جهت صلح و سازش، باعث کاهش ورودی پرونده‌های طلاق به محاکم قضایی می‌شود.

در پایان جلسه برخی از بزرگان و صلح یاران به بیان درخواست‌ها، دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *