رئیس مرکز وکلا در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه به مشکلات حقوقی و قضایی ۱۸ نفر از مراجعان رسیدگی کرد/ عبدلیان‌پور: طرح الزام به استفاده از وکیل در دعاوی در مرکز وکلا پیگیری می‌شود

11:25 - 24 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۴۴۷۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس مرکز وکلا در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه به مشکلات حقوقی و قضایی ۱۸ نفر از مراجعان رسیدگی کرد/ عبدلیان‌پور: طرح الزام به استفاده از وکیل در دعاوی در مرکز وکلا پیگیری می‌شود
رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده برای دومین بار در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه حضور یافت و با ۱۸ نفر از مراجعان که برای رفع مشکلات حقوقی و قضایی خود به این مرکز مراجعه کرده بودند دیدار کرد.

خبرگزاری میزان- پیرو منویات مقام معظم رهبری که مردمی بودن و مهمتر از آن مردمی ماندن را از ویژگی‌های لازم هر مسئول نظام اسلامی خواندند و در راستای تاکیدات رئیس قوه قضاییه برای ملاقات بی‌واسطه مسئولان با مردم حسن عبدلیان‌پور رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده امروز یکشنبه ۲۴ دی ماه برای دومین بار در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه حضور یافت و با ۱۸ نفر از مراجعان که برای رفع مشکلات حقوقی و قضایی خود به این مرکز مراجعه کرده بودند دیدار و به پرونده‌های آن‌ها رسیدگی کرد.

حسن عبدلیان پور در حاشیه این برنامه در گفت‌وگو با میزان در مورد پرونده‌های مطرح شده گفت: بیشترین پرونده‌های مطرح شده حول محور موضوع اسناد رسمی بود، از این رو طرح الزام به ثبت سند رسمی و خارج کردن اسناد عادی از معاملات با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در این حوزه باید به جد پیگیری شود.

وی تصریح کرد: مرکز وکلا به عنوان نهادی که اعضای آن در محاکم حضور دارند در حوزه طرح الزام به ثبت اسناد رسمی اقدامات خوبی در این حوزه انجام و نهایتا به این نتیجه رسیده است که باید تصمیمی شجاعانه در این زمینه برای اعتبار بخشی به اسناد عادی صورت گیرد.

عبدلیان پور ادامه داد: شرح نشست‌ها و میزگرد‌های تخصصی برگزار شده در مرکز در حوزه طرح الزام به ثبت اسناد رسمی را به سمع و نظر اعضای مجمع تشخیص مصلحت رسانده و مکاتباتی نیز در این زمینه برای کمک به گرفتن تصمیمی شایسته داشته‌ایم چرا که بسیاری از پرونده‌های کیفری که مطرح می‌شوند منشأ آن پرونده‌های ملکی و اسناد عادی است. امیدواریم هر چه زودتر این معضل جامعه یک بار برای همیشه حل شود.

رئیس مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: امروز در گفت‌وگو با برخی از مراجعان به مرکز ارتباطات مردمی که دچار مشکلاتی بودند متوجه شدیم که آن‌ها دعاوی خود را بدون استفاده از وکیل پیگیری می‌کنند، اگر فرهنگ استفاده از وکیل در جامعه نهادینه شود بسیاری از این معضلات که به دلیل دانش حقوقی ناکافی به وجود می‌آید نیز حل خواهد شد.

عبدلیان پور با بیان اینکه طرح وکیل خانواده را در مرکز وکلا پیگیری می‌کنیم و امیدواریم که به زودی این موضوع نهادینه شود، گفت: در بیشتر موضوعات مبتلا به جامعه اگر افراد از وکیل مورد اعتماد استفاده و با آن مشورت کنند از طرح بسیاری از پرونده‌ها در محاکم و ابرچالش دستگاه قضایی یعنی ازدیاد ورودی پرونده‌ها به محاکم جلوگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه وجود یک وکیل در کنار افراد سبب می‌شود که از ایجاد بیش از پنجاه درصد پرونده‌های بدون دلیل یا دعاوی واهی جلوگیری شود، گفت: در مرکز وکلا طرح الزام به استفاده از وکیل را با رایزنی‌هایی با معاونت حقوقی قوه قضاییه، مجلس شورای اسلامی و وزارت دادگستری پیگیری خواهیم کرد تا این طرح به صورت عملیاتی درآمده و قانونی شود و معضلاتی که امروزه گریبانگیر جامعه، دستگاه قضایی و اجرایی شده است نیز بدین واسطه بر طرف کنیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *