تشریح سیاست‌های گزینشی قوه قضاییه/ کاهش فرایند‌های گزینش، بهره‌مندی از گزینشگران حرفه‌ای و جذب کارگزارن شایسته نظام اسلامی

14:54 - 16 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۳۲۱۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
تشریح سیاست‌های گزینشی قوه قضاییه/ کاهش فرایند‌های گزینش، بهره‌مندی از گزینشگران حرفه‌ای و جذب کارگزارن شایسته نظام اسلامی
قائم مقام معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه کاهش فرایند‌های گزینش، بهره‌مندی از گزینشگران حرفه‌ای و گزینش شدگان سرآمد را از مزایای بررسی اصلاح فرایند‌ها و روش‌های گزینش دانست.

خبرگزاری میزان - دوازدهمین نشست شورای مدیران معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در سال ۱۴۰۲ با حضور قائم مقام معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه و جمعی از مدیران کل ادارات تابعه و مشاوران این معاونت در محل سالن جلسات ساختمان شهید صدیقیان (ساختمان شماره ۳ قوه قضاییه) برگزار شد.

در ابتدای این نشست، دستور کار بحث و تبادل نظر درخصوص مباحث مرتبط با گزینش کارکنان اداری از سوی مریم خزائی؛ رئیس حوزه معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه قرائت شد.

در بررسی اولین دستورکار، فرهاد افشارنیا؛ قائم مقام معاون منابع انسانی قوه قضاییه دستور ارائه خلاصه‌ای از گزارش یازدهمین جلسه شورای مدیران را در مورد فرایند گزینش کارکنان اداری مطرح کرد.

حسن رجبی راد؛ مشاور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با ارائه خلاصه‌ای از گزارش یازدهمین جلسه شورای مدیران مبنی بر بررسی تشکیلات هیئت عالی گزینش کشور و اصلاح ساختار و مسائل گزینش عنوان کرد: موضوعات مطروحه از سوی اعضای جلسه از گستردگی وظایف و ماموریت‌های گزینش در وارد مختلف اعم از استخدامی‌های جدید، تبدیل وضعیت‌ها و ... و همچنین تراکم بیش از حد ارجاعات به هیئت‌های مرکزی و هسته‌های گزینش دستگاه‌ها حکایت دارد.

در ادامه، در مورد چگونگی فرایند‌ها و ساختار تشکیلاتی گزینش به بحث و تبادل نظر پرداخته شد.

فرهاد افشارنیا؛ قائم مقام معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در جمع بندی نقطه نظرات مطروحه در این خصوص، تشریح سیاست‌ها و راهبرد‌ها و پیش بینی‌ها دامنه فعالیت گزینشگران، ساختار، شیوه گزینش، معیارها، وضعیت نیرو‌ها و چگونگی پیاده سازی اصول را از محور‌های مهم این جلسه دانست.

فرهاد افشارنیا در حاشیه این جلسه و در تشریح جزییات بیشتر سیاست‌های گزینشی قوه قضاییه عنوان کرد: دستور جلسه در مورد بررسی اصلاح فرایند‌ها و روش‌هایی بود که در گزینش کارکنان دستگاه قضا اعمال می‌شود. ماموریتی که از سوی الفت؛ معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه بعنوان عضو هیئت عالی گزینش و عنوان نماینده دستگاه قضا به شورای مدیران جهت بررسی و مشارکت بیشتر داده شد.

افشارنیا گفت: در این نشست مباحثی قابل قبولی پیرامون اصل قانون، آیین نامه‌ها و مقررات نسبت به ساختار و تشکیلات گزینش‌ها در دستگاه‌های اجرایی مطرح شد و امیدواریم بر اساس جمع بندی نقطه نظرات و پیشنهادات، اصلاحات مطلوبی در ساختار، روش‌ها و حتی بازنگری در تخصیص بودجه گزینش اجرا شود.

قائم مقام معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه کاهش فرایند‌های گزینش، بهره مندی از گزینش گران حرفه‌ای و گزینش شدگان سرآمد را از مزایای بررسی اصلاح فرایند‌ها و روش‌های گزینش دانست.

افشارنیا هدف از پیگیری ماموریت محوله را کمک مشورتی و موثر در راستای پیگیری مصلحت گزینش کشور عنوان کرد و گفت: با هدف خیرخواهی مملکت و مصلحت گزینش کشور خواستاریم این هستیم که در یک جامعه اسلامی و با وجود حکومت اسلامی، کارگزارن شایسته نظام اسلامی نیز جذب شوند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *