رئیس کل دادگستری اصفهان: نظارت دقیق و به‌موقع بر اراضی ملی مانع از سوءاستفاده‌ها می‌شود

10:14 - 03 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۰۸۵۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری اصفهان: نظارت دقیق و به‌موقع بر اراضی ملی مانع از سوءاستفاده‌ها می‌شود
رئیس کل دادگستری اصفهان گفت: متولیان حفاظت از محیط زیست، منابع طبیعی و اراضی ملی باید همواره با نظارت دقیق و مراقبت و ورود به‌موقع از هرگونه تعرض و تعدی به بیت‌المال و سوءاستفاده‌ها جلوگیری کنند تا از این طریق از اتلاف سرمایه‌های ملی پیشگیری به‌عمل آید.

خبرگزاری میزان- هفتاد و ششمین نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی در دادگستری استان اصفهان برگزار شد.

 در دهمین نشست این شورا در سال جاری، حجت‌الاسلام والمسلمین اسداله جعفری از ثبت حدود ۶۰ درصد از اراضی کشاورزی استان در قالب طرح کاداستر خبر داد و گفت: در سال گذشته آمار ثبت اراضی کشاورزی در استان اصفهان ۱۷‌ درصد بود که با تلاش مسئولان و همکاری مالکان زمین‌های کشاورزی، این آمار در سال جاری به حدود ۶۰ درصد رسیده است اما همچنان با آمار مطلوب، فاصله وجود دارد.

رئیس کل دادگستری اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود، بر لزوم نظارت دقیق بر اراضی ملی و منابع طبیعی تاکید و خاطرنشان کرد: متولیان حفاظت از محیط زیست، منابع طبیعی و اراضی ملی باید همواره با نظارت دقیق و مراقبت و ورود به‌موقع از هرگونه تعرض و تعدی به بیت‌المال و سوء استفاده‌ها جلوگیری کنند تا از این طریق از اتلاف سرمایه‌های ملی پیشگیری به عمل آید.

رئیس کل دادگستری اصفهان: نظارت دقیق و به‌موقع بر اراضی ملی مانع از سوء استفاده‌ها می‌شود

وی ادامه داد: مسئولان و متولیان حفاظت از بیت‌المال نباید به بهانه کمبود امکانات، از انجام وظایف ذاتی خود کوتاهی کنند چرا که آن‌ها با علم به این مسائل، قبول مسئولیت کرده‌اند و چنانچه در انجام وظایف قانونی کوتاهی صورت پذیرد، دستگاه قضایی از باب ترک فعل، با آن‌ها برخورد قانونی خواهد کرد.

در این نشست، شورای حفظ حقوق بیت‌المال دادگستری استان، مصوباتی در راستای تعیین دقیق مرز‌های زمینی استان، رسیدگی به مشکلات شهرک صنعتی محمودآباد و رفع موانع تخصیص زمین به منظور اجرای پروژه‌های مسکن ملی در شهر بهارستان تصویب کرد.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *