گفت‌وگو|

وفایی: اولین قسط ۱۰ هزار یورویی به اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری پرداخت شد/ مجبوریم در جاده برای پیست تمرین کنیم

8:45 - 20 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۸۷۱۰
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها

محمود وفایی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه لیگ برتر دوچرخه‌سواری برای تیم‌ها و رکابزنان، اظهار داشت: ۲ سالی بود که مراسم اهدای جوایز و کاپ به تیم‌ها و نفرات برتر برگزار نشده بود که با پیگیری‌های رئیس فدراسیون پس از سال‌ها مراسمی درخور باشگاه‌ها برگزار شد. به نظرم در قبال تیم‌داری باشگاه‌ها در رشته دوچرخه‌سواری آن هم در سال‌های اخیر که شرایط اقتصادی عرصه را برای سرمایه‌گذاری در ورزش سخت کرده، کمترین کاری بود که فدراسیون می‌توانست انجام دهد تا حداقل با برگزاری چنین مراسمی به باشگاه‌ها انگیزه تیم‌داری در سال‌های آتی داده شود. علاوه بر جوایز، ۶۰ کاپ دست‌ساز به تیم‌های برتر اهدا شد که فقط ۲۰۰ میلیون تومان هزینه این کاپ‌ها شده بود.

وی با اشاره به سال پرترافیک دوچرخه‌سواری، گفت: مسابقات داخلی ما آبان ماه امسال به پایان رسید و باتوجه به رسیدن به روز‌های پایانی سال میلادی، رقابت‌های بین‌المللی هم به اتمام رسیده است. فدراسیون دوچرخه‌سواری سال شلوغ و پر هزینه‌ای را پشت سر گذاشت، زیرا علاوه بر شرکت در مسابقات قهرمانی جاده و پیست آسیا در کشور‌های تایلند و مالزی، در بازی‌های آسیایی هانگژو هم حضور داشتیم و قرار است اسفند ماه در مسابقات قهرمانی پیست آسیا ۲۰۲۴ در کشور هند شرکت کنیم. تمام هزینه‌های اعزام و اسکان در رقابت‌های قهرمانی آسیا بر عهده خود کشور‌هاست و واقعاً تامین هزینه‌های شرکت در ۳ رقابت قهرمانی آسیا سخت است.

*هیچ پیست مناسبی برای تمرین نداریم

سخنگوی فدراسیون دوچرخه‌سواری درخصوص روند سهمیه‌های المپیک، تصریح کرد: تاکنون همان یک سهمیه دوچرخه‌سواری برای المپیک پاریس مسجل شده و احتمال کسب سهمیه دیگر برای دوچرخه‌سواری ایران در بخش جاده و پیست وجود ندارد. در تلاشیم تا سهمیه دوم را برای فرانک پرتوآذر در بخش کوهستان بگیریم، اما احتمال محقق شدن این سهمیه دوم خیلی کم است.

وفایی در مورد زمان آغاز اردو‌های تیم ملی دوچرخه‌سواری، اظهار کرد: اردو‌های تدارکاتی تیم ملی برای حضور در قهرمانی آسیا از ماه‌های پیش آغاز شده است؛ اردوی تیم جوانان در شهر بم برگزار شد و اردوی تیم نیمه استقامت بانوان هم از شنبه در تهران آغاز شده است. از اوایل دی ماه اردو‌های مستمری را برای حضور درخشان در قهرمانی آسیا خواهیم داشت و در نظر داریم بیشتر این اردو‌ها در شهر‌های جنوبی کشور برگزار شود. متاسفانه شرایط بسیار سختی در تمرینات و اردو‌ها داریم، زیرا مسابقات قهرمانی آسیا در هند در بخش پیست برگزار می‌شود، اما هیچ پیست مناسبی برای تمرین نداریم و پیست شهر اهواز هم‌شرایط خوبی ندارد و مجبوریم با این شرایط در جاده تمرینات را برگزار کنیم.

*با پرداخت بدهی‌ها می‌توانیم از تسهیلات سولیداریتی استفاده کنیم

وی در واکنش به دلیل عدم ثبتِ نام رسول اسدی به عنوان رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران در سایت اتحادیه جهانی، گفت: صحت برگزاری انتخابات و همچنین رعایت عدالت و سلامت در برگزاری مسابقات داخلی از سوی کنفدراسیون دوچرخه‌سواری آسیا تایید شده و این موضوع هم به اطلاع اتحادیه جهانی این رشته رسیده و به زودی نام رئیس فدراسیون ایران در سایت اتحادیه جهانی ثبت خواهد شد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وفایی در پایان درباره وضعیت بدهی‌های فدراسیون دوچرخه‌سواری، خاطرنشان کرد: پس از مذاکراتی که رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری با مسئولان اتحادیه جهانی این رشته داشت، بدهی‌های انباشته شده از زمان روسای قبلی که شامل حق عضویت‌ها و جرایم انضباطی بود، قسط بندی شده. اولین قسط که ۱۰ هزار یورو است همین هفته پرداخت شد تا با پرداخت بدهی‌های‌مان بتوانیم از تسهیلات مربوط به سولیداریتی استفاده کنیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *