تولید خودرو در سال ۱۴۰۲ افزایش یافت

18:32 - 11 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۷۳۵۱
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
تولید خودرو در سال ۱۴۰۲ افزایش یافت
مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت گفت که در سال جاری حدود ۷۴۲ هزار دستگاه خودروی سواری به‌صورت عبور مستقیم و کامل تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، رشد ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

خبرگزاری میزان - توکلی‌لاهیجانی، مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت از تولید حدود ۸۸۳ هزار دستگاه خودرو از ابتدای امسال تا پایان آبان خبر داد و گفت: شاهد به ثمر نشستن برنامه‌های تحولی دولت سیزدهم در حوزه تولید و تنظیم بازار خودرو هستیم، به‌گونه‌ای که جریان تولید و عرضه خودرو وضعیت مناسبی دارد.

وی با بیان اینکه با عملی شدن واردات خودرو به سمت رقابتی شدن بازار خودروی کشور پیش رفته‌ایم، افزود: طبق برنامه‌های اجرایی شده، دو عارضه مزمنی که در بازار خودروی کشور در طی سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۰ شکل گرفته بود، یعنی کاهش تولید خودروسازان به زیر یک میلیون دستگاه همراه با تولید خودرو‌های ناقص و همچنین تلاطم بازار خودرو، به بهترین شکل مدیریت شده است.

توکلی‌لاهیجانی، ادامه داد: درحال حاضر متوسط قیمت بازار خودرو‌های تولید داخل از ابتدای سال، حدود ۲۸ درصد و قیمت خودرو‌های مونتاژی حدود ۴۸ درصد کاهش داشته و پیش بینی می‌شود با افزایش تولید داخل و عرضه آن‌ها و همچنین تداوم جریان واردات خودرو، عملا بازار به سمت رقابتی شدن پیش برود و خودرو به عنوان یک کالای مصرفی گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری تلقی نشود.

مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت، با بیان اینکه در سال جاری حدود ۷۴۲ هزار دستگاه خودروی سواری به‌صورت عبور مستقیم و کامل تولید شده که در مقایسه با ۶۲۱ هزار دستگاه تولید کامل مدت مشابه پارسال، رشد ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد، تصریح کرد: در مدت یاد شده ۱۰۷ هزاردستگاه خودروی وانت در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از ۴۳ درصد رشد برخوردار بوده است.

مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت با اشاره به اینکه در ۸ ماهه اول امسال حدود ۲ هزار و سیصد دستگاه خودروی ون تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳ درصد رشد را نشان می‌دهد، گفت: تولید حدود ۲۵ هزار دستگاه انواع خودروی سنگین (کامیون، کامیونت و کشنده) و رشد ۲۶ درصد تولید در این حوزه، از دیگر آمار قابل ذکر است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *