رئیس کل دادگستری استان بوشهر به درخواست‌های قضایی مردم کنگان رسیدگی کرد

13:59 - 11 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۷۲۹۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان بوشهر به درخواست‌های قضایی مردم کنگان رسیدگی کرد
رئیس کل دادگستری استان بوشهر با حضور در جمع مردم شهرستان کنگان به درخواست ها‌ی حقوقی و قضایی و مطالبات آن‌ها پاسخ داد.

خبرگزاری میزان - مهدی مهرانگیز رئیس کل دادگستری استان بوشهر به همراه رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان بوشهر و مسئولین قضایی شهرستان کنگان با حضور در جمع مردم این شهرستان به مسائل و مشکلات قضایی و حقوقی مراجعان در ملاقات مردمی رسیدگی کردند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در حاشیه این دیدار مردم داری را از اولویت‌های کاری دستگاه قضا در استان دانست و گفت: در تمامی حوزه‌های قضایی می‌بایست مردم به مسئولین قضایی دسترسی آسان داشته باشند و درخواست‌ها و دغدغه‌های خود را به آن‌ها ارائه دهند تا بررسی و رسیدگی شود.

وی افزود: امروز نیز در جمع مردم شهرستان کنگان حضور پیدا کردیم و با برگزاری دیدار حضوری و چهره به چهره به درخواست‌های قضایی و حقوقی آن‌ها رسیدگی و دستورات لازم صادر شد.

مهرانگیز با اشاره به اینکه از خواسته‌های مردم رفع اطاله دادرسی است گفت: در صدد هستیم زمان رسیدگی‌ها را به حد مطلوب برسانیم و می‌بایست مرجع رسیدگی کننده در تمام حوزه‌های قضایی روند پرونده را با سرعت و دقت در زمان مناسب قانونی پیش برد تا موجب اطاله دادرسی و به زحمت افتادن مردم نشود. 

وی افزود: از دیگر مواردی که در این دیدار مورد خواست مردم بود مربوط به مشکلات زمین و ملکی بود که با ارایه طریق، پاسخگویی و دستورات لازم صادر شد.

مهر انگیز در ادامه یکی از موضوعات مورد درخواست مراجعین در این دیدار، استفاده از تسهیلات و ارفاقات قانونی دانست و گفت: یکی از سیاست‌های قوه قضاییه کاهش جمعیت کیفری است که در این راستا مسئولین و قضات استان علاوه بر بازدید از تمام زندان‌های استان و رسیدگی به پرونده‌های تمامی زندانیان، در دیدار‌های مردمی نیز به درخواست‌های این قبیل خواسته‌ها پاسخ داده و تا جایی که قانون این امکان را داده باشد از این ارفاقات استفاده می‌کنند.

مهر انگیز گفت: تعدادی از این مراجعین نیز به رای صادره از تجدید نظر معترض بودند و تقاضای ماده ۴۷۷ داشتند که در این باره نیز دستورات لازم جهت رسیدگی مجدد در کمیسیون این ماده صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر ادامه داد: تعدادی از افراد مطالباتی داشتند که در راستای احقاق حقوق عامه و حقوق بیت المال بود که به دادستان تاکید شد این موارد را مورد بررسی و پیگیری قرار دهد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *