تاکسی‌های برقی وارد تهران می‌شوند

22:01 - 03 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۶۱۰۳
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
تاکسی‌های برقی وارد تهران می‌شوند
وزیر صمت گفت: مردم در روزهای آینده خودروهای برقی را در خیابان‌ها می‌بینند و امیدواریم خیلی زود تاکسی‌ها را در تهران برقی کنیم.

خبرگزاری میزان - عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن اعلام اینکه در هفته‌های آینده تاکسی‌های برقی به‌تدریج وارد تهران می‌شوند، گفت: برنامه داریم تا آخر سال ۱۰۰ هزار تاکسی برقی در شهر‌های بزرگ داشته باشیم، ۲-۳ نمونه خودروی برقی داخلی هم تولید شده و امیدواریم در نیمه اول سال بعد عرضه این‌ها را داشته باشیم.

وزیر صمت همچنین با تاکید بر اینکه به‌جای خودرو‌های بنزینی باید بیشتر تمرکز خود را روی خودرو‌های برقی و هوشمند بگذاریم، افزود: سیاست ما نباید این باشد که خودرو‌های بنزینی را حتما داخلی کنیم، چون این‌ها گذرا هستند؛ باید برویم به سمت داخلی سازی قسمت‌هایی که برای ما خلق فناوری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تقریبا در بسیاری از کالا‌ها صف تخصیص ارز برداشته شده است، بیان کرد: اولویت تامین ارز ما واردات مواد اولیه است. اولویت تخصیص ارز نیز بهره‌وری بیشتر و صادرات است.

علی‌آبادی در بخشی دیگر افزود: کالای ایرانی باکیفیت که قابلیت صادرات را داشته باشد به طور تمام و کمال مورد حمایت ماست و با تعرفه قابل قبول از واردات کالای مشابه آن جلوگیری می‌کنیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه ۲۰ پروژه بزرگ تعریف شده که یکی از آن‌ها برقی کردن حمل و نقل پرسرعت است، عنوان کرد: اکنون حداکثر سرعت حمل و نقل ریلی ۱۲۰ تا ۱۶۰ کیلومتر است که در وزارت صمت برنامه ریزی شده به سمت سرعت‌های بالاتر برویم

وزیر صمت در بخشی دیگر گفت: به دانش‌بنیان‌ها پول نمی‌دهیم که کالا تولید کنند، ما دانش‌بنیان‌ها را در برابر مسائلی قرار می‌دهیم که برای حلشان کسی حاضر است پول به آن‌ها بدهد، یعنی شرکت‌های مستقیم درگیر با مسئله حاضر به همکاری با دانش‌بنیان‌ها هستند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *