رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پایان روز‌های شوم تعلیق با درخشش آینده سازان/ روز‌های روشن جودو از راه می‌رسد

8:45 - 04 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۶۰۵۰
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
پایان روز‌های شوم تعلیق با درخشش آینده سازان/ روز‌های روشن جودو از راه می‌رسد
جودوی ایران پس از ۴ سال تعلیق با نتایجی که در رویدادهای اخیر کسب کرد، ثابت کرد که در مسیر موفقیت قرار دارد.

خبرگزاری میزان - فدراسیون جودو پس از ۴ سال تعلیق، در سال ۱۴۰۲ برنامه‌های متنوع بین‌المللی داشت و همه را به داشتن آینده روشن امیدوار کرد. درخشش جودو با نایب قهرمانی تیم کاتا در جهان و کسب دو مدال طلای تاریخی شروع شد.

اما این پایان کار نبود و نوجوانان و جوانان این رشته هم در رقابت‌های رده سنی قهرمانی آسیا عملکرد نسبتا قابل قبولی در تاتامی داشتند. کسب یک مدال نقره نوجوانان و دو برنز جوانان پس از چهار سال تعلیق، پیام روشنی برای این رشته داشت؛ "به آینده امیدوار باشید".

اگر با خودمان روراست باشیم باید پذیرفت وقتی جودوکاران سال‌ها روی تاتامی بین المللی حاضر نشوند، روی عملکرد فنی آن‌ها تاثیرگذار خواهد بود و حتی آماده کردن این تیم از نظر روحی و روانی یک پروسه طولانی مدت را می‌طلبد.

با این حال اصلا نمی‌توان به عملکرد آینده سازان جودو خرده گرفت و این مدال‌های برنز و نقره چیزی از طلا کم نداشت. وقتی با دست خالی و پس از چهار سال به مصاف رقیبان تا دندان مسلح می‌روید نباید انتظار معجزه داشته باشید.

از سوی دیگر آرش میراسماعیلی، رئیس فدراسیون جودو در صدد جذب یک مربی خارجی توانمند برای پیشرفت این رشته در ایران است و در همین راستا با ماریوس ویزر، رئیس فدراسیون جهانی جودو دیدار و گفت‌وگو کرده است.

مسئولان فدراسیون جودو قصد دارند چندین اردو و تورنمنت بین‌المللی برای نوجوانان و جوانان برگزار کنند تا از حالت انزوا خارج شوند و از سوی دیگر احتمالا روز‌های شلوغ و پرکاری هم برای بزرگسالان از راه برسد. البته برنامه‌های تیم بانوان هم بزودی اعلام خواهد شد.

در پایان توجه به این نکته ضروری است که وقتی یک مجموعه ۴ سال از میادین بین‌المللی دور بوده، حداقل به همین مدت زمان نیاز دارد تا بازسازی شود و بتواند دوباره روی پا‌های خود بایستد که با این فرمان قطعاً جودوی ایران روی ریل موفقیت حرکت خواهد کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *