دستورهای رئیس‌کل دادگستری هرمزگان برای تعیین‌تکلیف وضعیت ۲ کتابخانه بزرگ در بندرعباس

20:48 - 29 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۵۴۸۷
دستورهای رئیس‌کل دادگستری هرمزگان برای تعیین‌تکلیف وضعیت ۲ کتابخانه بزرگ در بندرعباس
رئیس کل دادگستری هرمزگان برای تعیین‌تکلیف وضعیت کتابخانه‌های مرکزی و شهدای بندرعباس دستورهای ویژه‌ای صادر کرد.

خبرگزاری میزان - مجتبی قهرمانی، رئیس پ‌کل دادگستری هرمزگان به‌مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و کتابدار، از کتابخانه آیت‌اللّه خامنه‌ای شهرستان بندرعباس بازدید کرد. 

رئیس‌کل دادگستری هرمزگان در حاشیه این بازدید در نشستی با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی و کتابدار، پس از بررسی مشکلات تعدادی از کتابخانه‌های بندرعباس در این‌باره دستورهای ویژه‌ای صادر کرد. 

وی با اشاره به مشکلات مربوط به تأمین اعتبار برای تکمیل و بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی بندرعباس و همچنین اختلاف در قرارداد با اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان و شهرداری بندرعباس، اظهار کرد: به‌منظور رسیدگی به این مشکلات، به دادستان مرکز استان هرمزگان مأموریت داده شد تا پس از برگزاری جلسه با حضور مسئولان مربوطه، دستورات قانونی لازم را در این‌باره صادر کند.

قهرمانی در ادامه ابراز امیدواری کرد که مشکل به‌وجود آمده بین شهرداری بندرعباس و اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان درباره جایگزینی کتابخانه شهدا با مکانی مناسب در پارک شهید دباغیان نیز با تدبیر دستگاه قضایی هرچه زودتر حل‌وفصل شود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین مقوله کتاب و کتابخوانی را از مباحث مهم مرتبط با حوزه فرهنگ و امور زیربنایی عنوان کرد و گفت: یکی از مهمترین چالش‌های پیش روی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان، توسعه نیافتن فضای فیزیکی کتابخانه‌هاست.

وی کتابخانه مرکزی بندرعباس را محلی مناسب برای بروز خلاقیت و پرورش ایده‌های نوجوانان و جوانان استان دانست و گفت: با افتتاح کتابخانه مرکزی جدید در بندرعباس، استاندارد فضای فیزیکی کتابخانه‌های استان افزایش می‌یابد. 

رئیس کل دادگستری هرمزگان، خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع، امیدواریم در نتیجه تدابیر اتخاذ شده در آینده‌ای نزدیک شاهد بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی به عنوان پروژه‌ای مهم برای ارائه خدمات فرهنگی به شهروندان بندرعباس باشیم. 

کتابخانه مرکزی بندرعباس که به عنوان بزرگ‌ترین کتابخانه هرمزگان از آن یاد می‌شود به مساحت ۷ هزار مترمربع و با پیشرفت فیزیکی ۵۴ درصدی بعد از گذشت ۱۵ سال هنوز آماده بهره‌برداری نیست و از طرح‌های نیمه تمام و چشم انتظار ساماندهی در استان هرمزگان است.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *