رئیس کل دادگستری استان یزد: برگزاری انتخابات باشکوه نیازمند گزینش، آموزش و نظارت دقیق عوامل اجرایی است

15:43 - 21 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۴۰۳۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان یزد: برگزاری انتخابات باشکوه نیازمند گزینش، آموزش و نظارت دقیق عوامل اجرایی است
رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: با توجه به تغییر قانون انتخابات و جدید بودن برخی از عوامل اجرایی اهتمام بر ۳ اصل گزینش، آموزش و نظارت دقیق بر قوانین انتخاباتی از سوی عوامل اجرایی ضرورت دارد.

خبرگزاری میزان_ غلامعلی دهشیری در نشست شورای پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان یزد عمل به مُرِّ قانون را بهترین راهبرد برای برگزاری یک انتخابات باشکوه و عزتمند دانست و عنوان کرد: دقت بر اصل بی‌طرفی و انجام دقیق وظایف محوله از سوی عوامل اجرایی و نظارتی، رعایت حریم خصوصی، اتخاذ تدابیر امنیتی و حفظ محرمانگی طبق تبصره ۵ ماده ۶۴ قانون انتخابات باید مورد التزام همه دست‌اندرکاران امر انتخابات باشد.

وی پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات انتخاباتی را در راستای حفظ حقوق عامه بسیار مهم و ضروری برشمرد و افزود: قوانین و مقررات موجود در کشور جرایم و تخلفات احتمالی از سوی عوامل اجرایی، نظارتی، نامزدها، رای دهنگان، اصحاب رسانه و ماموران را پیش‌بینی کرده است بنابراین انتظار می‌رود با اقدامات درست و اتخاذ برنامه‌های وضعی، فرهنگی، آموزشی و تبیینی بهترین تدابیر پیشگیرانه در این زمینه اتخاذ شود.

رئیس کل دادگستری یزد با اشاره به تعدد و تنوع مراجع رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی تصریح کرد: هیئت‌های رسیدگی کننده به تخلفات احتمالی مستقر در وزارت کشور، شورای نگهبان، دادگاه کیفری ۱ و ۲ تهران و مراکز استان‌ها به جرایم مرتبط به انتخابات در بخش‌های مختلف رسیدگی خواهند کرد.

تاکید بر نقش عوامل اجرایی در افزایش مشارکت مردم در انتخابات

وی مشارکت حداکثری در انتخابات را یک فرصت طلایی برای اقتدار ملی ذکر کرد و گفت: عوامل اجرایی و نظارتی در افزایش و یا کاهش مشارکت مردم در انتخابات نقش آفرین هستند به همین دلیل انتظار می‌رود تقسیم وظایف، نوع عملکرد و کیفیت کار در جهت جلب مشارکت حداکثری و ایجاد شور و شعور انتخاباتی در کشور باشد.

دهشیری همچنین تشکیل مجلس قوی را زمینه‌ساز تسریع در پیشرفت و توسعه ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: ایجاد آرامش، امنیت و اتخاذ رویکرد امید‌آفرین و اطمینان‌بخش در کشور، آحاد جامعه را به سمت انتخاب نامزد اصلح سوق می‌دهد.  

وی به برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره و تاکید کرد: انتخابات مجلس خبرگان رهبری از موضوعات بسیار مهم و حساس کشور است که در این موضوع نیز باید اهتمام داشت و مراقب نفوذ دشمن بود.

گفتنی است در این نشست، عناوین تغییر یافته قوانین انتخابات توسط معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تبیین و سایر مقامات اجرایی در امر انتخابات نیز به ارائه گزارش امور و بیان دغدغه‌های موجود در حوزه مسئولیت خود پرداختند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *