الزام نظارت عمومی دستگاه‌های خدمت‌رسان بر پایش و کنترل سیلاب در استان تهران

16:56 - 15 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۳۱۱۵
دسته بندی: جامعه ، عمومی
الزام نظارت عمومی دستگاه‌های خدمت‌رسان بر پایش و کنترل سیلاب در استان تهران
مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به اینکه اقدامات پیشگیرانه در حوزه سیلاب، در رصد و پایش کامل این اداره کل قرار دارد، گفت: تمام دستگاه‌های خدمت‌رسان ملزم به نظارت عمومی در خصوص کنترل سیلاب هستند.

خبرگزاری میزان - به گزارش استانداری تهران، حامد یزدی مهر، بعد از ظهر دوشنبه با اشاره به وقوع حادثه تلخ سیلاب در استان مازندران اظهار کرد: با توجه به اینکه استان تهران از شمال با استان مازندران همجوار می‌باشد، ضروری است که درس آموخته‌های مقابله‌ای وقوع سیلاب در این منطقه مورد بررسی قرار گرفته و به صورت عملیاتی در خصوص اقدامات پیشگیرانه به کارگیری شود.

یزدی مهر با بیان اینکه شناسایی و رفع خطرات کانون‌های ایجاد سیل یکی از اقدامات مهم در حوزه پیشگیری از وقوع سیلاب محسوب می‌شود، گفت: بر اساس جز یک بند (پ) ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران کشور، کنترل سیلاب بخشی از مدیریت سیل بوده و نیازمند ارتقاء سطح توانمندی‌ها برای هدف مهمتر یعنی پیشگیری و تقویت آمادگی می‌باشد که بر عهده دستگاه‌های مربوطه گذاشته شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران بر نقش نظارتی مدیریت بحران در کمیته کنترل و کاهش خطر سیل در استان تاکید کرد و افزود: طبق این قانون از همه دستگاه‌ها می‌خواهیم اقدامات پیشگیرانه در حوزه مقابله با سیلاب را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

وی به لایروبی مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی اشاره کرد و خواستار نظارت عمومی همه دستگاه‌ها در این خصوص شد و تاکید کرد: دستگاه‌ها با نظارت و پایش مستمر مسیل‌ها، انهار و رودخانه‌ها در صدد پیشگیری و کنترل و مقابله با سیلاب باشند و نسبت به بروز آوری تجهیزات و نیروی انسانی خود اطمینان داشته و گشت‌های نظارتی را همواره در دستور کار داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه مخاطره ملزم به ارائه تذکر هستند.

یزدی مهر با بیان اینکه اداره کل مدیریت بحران استانداری تهران به طور جدی اقدامات پیشگیرانه و مقابله با سیلاب دستگاه‌ها را رصد و پایش می‌کند، عنوان کرد: موضوع اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم در حوزه سیلاب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید از درس آموخته‌های سیلاب‌های گذشته به طور عملیاتی بهره‌مند شویم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران به برگزاری بیش از ۱۶ مانور عملیاتی بمنظور ارتقاء سطح آمادگی مقابله با سیلاب در دستگاه‌های استان تهران اشاره کرد و گفت: در ستاد‌های شهرستانی استان تهران بیش از ۱۳۰ جلسه پیرامون سیل برگزار شده و پیشنهادات عملیاتی جهت کنترل و مقابله با سیلاب مورد جمع بندی قرار گرفته است.

وی لایروبی رودخانه‌ها، انهار و مسیل‌ها، تقویت سیل بندها، اجرای طرح‌های آبخیزداری، مقابله با ساخت و ساز‌های غیرمجاز در بستر و حریم رودخانه و عدم تخلیه نخاله در مسیر رود‌ها و مناطق سیل‌خیز را مهم‌ترین اقدامات پیشگیرانه در حوزه مقابله با سیلاب دانست و بیان کرد: مردم نیز می‌توانند با ساخت و ساز اصولی و استفاده از مصالح ساختمانی مناسب و عدم اتراق و برپایی چادر در مناطق سیل‌خیز و مسیر رودخانه‌ها و توجه به هشدارها، نقش مهمی در کاهش آسیب و خسارات و افزایش تاب آوری در وقوع سیلاب داشته باشند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *