سیستان‌و‌بلوچستان فقط ۶۹ محکوم جرایم غیرعمد دارد

14:30 - 08 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۱۸۹۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
سیستان‌و‌بلوچستان فقط ۶۹ محکوم جرایم غیرعمد دارد
سرپرست نمایندگی ستاد دیه استان سیستان‌و‌بلوچستان از کاهش محکومان جرایم غیر عمد به میزان ۶۹ نفر در استان خبر داد.

خبرگزاری میزان- محمد حسین خسروی گفت: با عنایت به ورودی پایین آمار زندانیان جرایم غیرعمد در این استان با همکاری شکات و همیاری خیرین می‌شود آمار محبوسانی که ناخواسته و در پی یک اتفاق غیرقابل پیش‌بینی روانه زندان شده‌اند را به کمترین مقدار رساند.

مدیر کل زندان‌ها و سرپرست نمایندگی ستاد دیه استان سیستان‌و‌بلوچستان تصریح کرد:استان سیستان و بلوچستان فقط ۶۹ محکوم غیرعمد دارد و در حال حاضر بیشترین محکومان جرایم غیرعمد را مددجویان محکوم به پرداخت مهریه با آمار ۳۴ نفر به خود اختصاص می‌دهند که به علت عجز از پرداخت در زندان به‌سر می‌برند و در رتبه دوم سایر محکومیت‌های مالی با ۲۸ نفر و مابقی زندانیان نیز شامل مددجویان نفقه هستند.

وی با اشاره به عملکرد ستاد دیه در ۶ ماهه نخست سال جاری گفت: از فروردین ماه سال ۱۴۰۲ تا پایان شهریور ماه، تعداد ۳۹ نفر از مددجویان بدهکار ناتوان در پرداخت بدهی با حمایت‌های ستاد دیه استان و نیکوکاران از زندان‌های سراسر استان آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشته‌اند.

مدیر کل زندان‌ها و سرپرست نمایندگی ستاد دیه استان سیستان‌و‌بلوچستان با اشاره به مبلغ پرداختی برای آزادی این افراد گفت: برای رهایی این زندانیان اعتباری بیش از ۲۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در قالب کمک‌های بلاعوض، تسهیلات بانکی بدون سود از محل کمک‌های مردمی پرداخت شده و شایان ذکر است که مبلغ ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال هم خود مددجویان و خانواده‌های آن‌ها برای تسریع در روند آزادی تامین کرده‌اند.

وی تصریح کرد: به همت کمیته صلح و سازش ستاد دیه و البته عنایت ویژه طلبکاران مبالغی نیز از شکات این مددجویان با اتکا به تاکیدات قرآنی در راستای مدارا با بدهکاران گذشت رضایت‌مندانه اخذ شده است که جای تقدیر دارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *