اولین دادگاه علنی برخط در استان سیستان و بلوچستان برگزار شد

12:15 - 06 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۱۵۰۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
اولین دادگاه علنی برخط در استان سیستان و بلوچستان برگزار شد
برای نخستین بار در استان سیستان و بلوچستان دادگاه علنی برخط برگزار شد.

خبرگزاری میزان-رنجبر قاسمی معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری استان گفت: برای نخستین بار در استان سیستان و بلوچستان دادگاه علنی برخط برگزار شد.

معاون فناوری اطلاعات در خصوص مزیت این دادگاه گفت: برگزاری دادگاه علنی برخط علاوه بر ایجاد شفافیت بیشتر در فرآیند‌های رسیدگی قضایی باعث می‌شود جامعه‌ی دانشگاهی، کارآموزان وکالت و نیز کارآموزان قضایی با صرف وقت و هزینه بسیار کمتر، ضمن کسب تجربه جدید و آشنایی با نحوه مدافعات و تصمیم‌گیری‌ها، از محتوای علمی و فنی دادگاه‌ها و فرآیند دادرسی بهره بیشتری ببرند.

وی افزود: زیرساخت‌های مناسبی برای دادرسی الکترونیک و دادگاه مجازی در قوه قضاییه راه‌اندازی شده است تا مردم بتوانند همانطور که در گذشته در دادگاه‌ها به‌عنوان ناظر حضور فیزیکی داشتند، این بار به‌صورت مجازی در دادگاه‌ها شرکت کنند.

قاسمی بیان کرد: این دادگاه‌ها در راستای سند تحول قضایی و با هدف اطلاع مردم از رسیدگی به پرونده‌ها و نظارت آنان بر عملکرد دادگاه‌ها و شفافیت بیشتر برگزار می‌شود.

این جلسه که به ریاست قاضی مسعود معاذ اللهی رئیس شعبه ۷ دادگاه تجدیدنظر استان و مستشار دادگاه حمیدرضا رنجبر قاسمی با موضوع بی احتیاطی در رانندگی منجر به فوت برگزار شد این ویژگی را داشت که افراد علاقه‌مند و مرتبط، در هر کجای کشور بتوانند بدون نیاز به حضور فیزیکی از مفاد و محتویات دادگاه استفاده کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *