رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کمیته رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی و مسن در دادگستری کرمان تشکیل شد

15:28 - 30 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۴۰۵۱۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
کمیته رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی و مسن در دادگستری کرمان تشکیل شد
رئیس کل دادگستری استان کرمان از تشکیل کارگروه تعیین تکلیف پرونده‌های کثیرالشاکی و مسن در دادگستری استان خبر داد.

خبرگزاری میزان - در آیینی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری و دادستان استان کرمان از قضات و کارکنان ساعی و نمونه در دادسرای عمومی وانقلاب کرمان تجلیل شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان از عزم جدی دستگاه قضایی استان برای رسیدگی و مختومه کردن پرونده‌های کثیر الشاکی و مسن خبر داد و گفت: در این رابطه کارگروه تعیین تکلیف پرونده‌های کثیرالشاکی و مسن در دادگستری استان کرمان تشکیل شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی در نشست قضایی با قضات دادسرای عمومی و انقلاب کرمان، اظهار کرد: در راستای اجرای دستورات ریاست قوه قضاییه مقرر شده است با همکاری قضات و کارکنان اداری، بخش زیادی از پرونده‌های مسن و کثیرالشاکی تا پایان سال تعیین و تکلیف شوند.

وی اعلام کرد: یکی از اولویت‌های مهم در اجرای سند تحول و تعالی قوه قضاییه موضوع کاهش اطاله دادرسی و کاهش پرونده‌های قضایی به ویژه پرونده‌های مسن و کثیرالشاکی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی با اشاره به اینکه زمان بر بودن رسیدگی به پرونده ها، یکی از عوامل نارضایتی مراجعان به دستگاه قضایی محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: در این رابطه کارگروهی با مدیریت معاونین دادگستری استان کرمان در جهت ساماندهی و کاهش پرونده‌های پرونده‌های مسن تشکیل شده است و امیدواریم تاپایان سال بخش عمده این پرونده‌ها تعیین و تکلیف شوند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در پایان ضمن تشکر از زحمات بی وقفه قضات و کارکنان دادگستری کرمان، کمبود نیروی انسانی و تجهیزات و نبود فضای فیزیکی مناسب را مشکلات پیش روی دستگاه قضایی استان برشمرد.

در ادامه مهدی بخشی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت شعب دادستانی، از حمایت‌های شورای قضایی استان به ویژه رئیس کل دادگستری استان از مجموعه دادسرای مرکز استان تشکر و قدردانی کرد وگفت: همراهی و هماهنگی و پشتیبانی شورای قضایی از دادستانی مرکز استان کرمان نقش به‌سزایی در ارتقای امنیت در استان دارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *