رشد نرخ قتل نوجوانان در انگلیس

11:07 - 28 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۴۰۱۵۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رشد نرخ قتل نوجوانان در انگلیس
لندن، پایتخت انگلیس در سال ۲۰۲۳ بیش از هر زمانی برای نوجوانان این کشور ناامن و مرگبار شده است.

خبرگزاری میزان – خشونت مرگبار علیه نوجوانان و در میان این رده سنی در لندن، پایتخت انگلیس یک بحران جدی است و با سرعت قربانی می‌گیرد؛ این بحران ابعاد و دلایل مختلفی دارد.

شمار بالای قربانیان نوجوان در لندن سبب شده تا این شهر به‌عنوان یکی از بدترین شهر‌ها برای نوجوانان در سطح اروپا مطرح باشد؛ در واقع خشونت مرگبار علیه نوجوانان و در میان آن‌ها در لندن طی یک دهه اخیر رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است.

سال ۲۰۲۱ بدترین سال از حیث قتل نوجوانان در لندن، پایتخت انگلیس بود؛ در این سال ۳۰ نوجوانی در این شهر قربانی انواع قتل شدند.

در سال ۲۰۲۲ شمار قربانیان به ۱۴ نفر کاهش یافت، اما از آغاز سال ۲۰۲۳ تاکنون ۱۸ نوجوان در لندن به قتل رسیدند تا امید‌ها برای بهبود اوضاع از بین برود.

به گزارش «اسکای نیوز»، از مجموع بیش از ۸۰ مورد قتل ثبت شده در لندن در سال جاری میلادی تاکنون ۱۸ مورد مربوط به نوجوانان بوده است؛ یعنی در ۱۸  مورد قتل‌ها، قربانی نوجوان بوده است.

خشونت مسلحانه و چاقوکشی اصلی‌ترین دلایل قتل نوجوانان در این پایتخت اروپایی هستند.

در عین حال، عمده قربانیان این جنایت‌های مرگبار، نوجوانان از اقلیت‌های قومی و نژادی هستند.

در گزارش تحقیقی رسانه انگلیسی «تلگراف» در این باره، به رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان عامل تشدید بحران خشونت علیه و میان نوجوانان انگلیسی اشاره شده است.

در این گزارش آمده است که خشونت با سلاح سرد و فحاشی در رسانه‌های اجتماعی عادی شده‌اند و همین امر نمود بیرونی در خیابان‌ها یافته است.

«دیلی میل» در گزارشی که به موضوع قتل نوجوانان در لندن اختصاص داده آورده است از زمان انتخاب «صادق خان» به‌عنوان شهردار لندن در مه ۲۰۱۶ تا مه ۲۰۲۳ بیش از ۱۵۰ نوجوان انگلیسی در این شهر کشته شدند.

در بازه زمانی می ۲۰۰۸ تا می ۲۰۱۶ که «بوریس جانسون» شهردار لندن بود، در مجموع ۱۱۸ نوجوان در لندن به قتل رسیدند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *