رئیس سازمان برنامه و بودجه:

بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ آبان به مجلس می‌رود

12:50 - 15 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۷۹۸۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ آبان به مجلس می‌رود
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در بودجه ۱۴۰۳ کاهش ناترازی‌ها در همه حوزه‌ها، کاهش هزینه‌ها و شناسایی منابع جدید درآمدی در دستور کار قرار دارد.

خبرگزاری میزان - به گزارش مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، در یازدهمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه برنامه و بودجه سال ۱۴۰۳ که چهارشنبه ۱۲ مهرماه ۱۴۰۲ برگزار شد، دو گزارش از سوی «کمیته منابع» و «کمیته مصارف» در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۳ از سوی امور هماهنگی و تلفیق بودجه ارائه شد.

«داود منظور»، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، در این جلسه با اشاره به اینکه لایحه برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است، گفت: قرائن و شواهد نشان می‌دهد که لایحه برنامه پنج ساله هفتم توسعه، اوائل آبان ماه به تصویب مجلس شورای اسلامی می‌رسد.

معاون رئیس جمهور خاطر نشان کرد: در فرایند تهیه و تنظیم لایحه بودجه ۱۴۰۳ تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی و کاهش تورم و تقویت بهره وری در ادامه سیاست‌های دولت سیزدهم، لحاظ خواهد شد.

منظوربا اشاره به اینکه در بودجه ۱۴۰۳ کاهش ناترازی‌ها در همه حوزه‌ها در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: در تهیه و تنظیم قانون بودجه ۱۴۰۳ کاهش هزینه‌ها و شناسایی منابع جدید درآمدی مدنظر قرا خواهد گرفت تا این مهم منجر به کاهش ناترازی‌ها و کاهش تورم شود.

رئیس سازمان برنامه بودجه در ادامه افزود: یک الگوی مدیریت و انضباط مالی برای شرکت‌های دولتی ارائه شود تا شرکت‌ها با استفاده از ظرفیت حداکثری، وضعیت بهره‌وری خود را بهبود دهند و همین مسئله باعث افزایش منابع و تحقق رشد اقتصادی بالاتر برای کشور خواهد شد.

معاون رئیس جمهورسپس در خصوص وضعیت درآمدی دولت از معادن گفت: ایران از نظر ذخایر معدنی، کشوری غنی محسوب می‌شود؛ با این حال وضعیت درآمدی دولت از معادن با وضعیت مطلوب فاصله دارد.

منظور تاکید کرد: ضروری به نظر می‌سد؛ سازمان برنامه و بودجه با تهیه قوانینی در خصوص افزایش میزان درآمد دولت از بخش معادن و بررسی آن در شورای عالی معادن، زمینه افزایش میزان درآمد دولت را فراهم کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه لایحه بودجه ۱۴۰۳ در دوسطح به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود تمام کارگروه‌ها و معاونت‌ها جمع بندی نهایی خود را در خصوص سطح اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ که محوری‌ترین موضوع به بحث مصارف و منابع اختصاص دارد در اسرع وقت ارائه دهند.

رئیس سازمان برنامه بودجه تصریح کرد: سطح اول لایحه بودجه ۱۴۰۳بایستی سریعا تهیه و به هیات دولت ارائه شود که بعد از تصویب درهیات دولت، سطح اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ اوایل آبان ماه به مجلس شورای اسلامی ارائه گردد.

این گزارش می‌افزاید: در یازدهمین جلسه ستاد بودجه ۱۴۰۳ هر یک از معاونین، روسای امور و کارشناسان سازمان به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *