سفر وزیر فرهنگ به لرستان؛ مردمی سازی عرصه فرهنگ و هنر از مهمترین اهداف دولت مردمی است

14:25 - 10 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۲۳۵۷
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
سفر وزیر فرهنگ به لرستان؛ مردمی سازی عرصه فرهنگ و هنر از مهمترین اهداف دولت مردمی است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به استان لرستان گفت: مهمترین دغدغه و هدف دولت مردمی کار در حوزه عدالت فرهنگی و مردمی سازی حوزه فرهنگ و هنر است.

خبرگزاری میزان - به گزارش مرکز روابط روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی، در ادامه سفرهای استانی به همراه یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی و سید محمود اسلامی معاون توسعه و منابع وزارت فرهنگ برای بهره برداری از کتابخانه مرکزی این شهرستان وارد خرم‌آباد شد.

وزیر فرهنگ در بدو ورود از پروژه در حال ساخت مجتمع فرهنگی هنری خرم آباد بازدید کرد و با نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد دیدار و گفت و گو کرد.

اسماعیلی، در ادامه‌ برنامه‌های خود در سفر به شهرستان خرم‌آباد از بخش های مختلف طرح نیمه تمام تالار مرکزی این شهرستان بازدید و در جریان روند اجرا و موانع پیشرفت کار این پروژه قرار گرفت.

وی با تاکید بر تعیین تکلیف هرچه سریع تر طرح های هنری و فرهنگی گفت: ایجاد فضاهای فرهنگی از ملزومات توسعه و ترویج فرهنگ ملی و دینی محسوب می شود.

لازم به ذکر است، عملیات اجرایی تالار مرکزی خرم‌آباد سال ۹۰ شروع شد و مطابق اعلام نظر مسئولان قرار بود تا سال ۹۳ به بهره‌برداری برسد، پروژه های عمرانی تالار مرکزی و هنرستان هنرهای زیبای خرم آباد در ۱۰ سال فقط ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما عملیات اجرایی این طرح ها در یکسال گذشته ۳۵ تا ۴۵ درصد رونق گرفته است.

اسماعیلی در جریان این سفر در جمع خبرنگاران با تاکید بر این مطلب و با تبریک هفته دولت هدفش از سفر به این استان را بهره برداری از چند پروژه فرهنگی هنر در استان ذکر کرد و افزود: در استان لرستان به برکت اقدامات جهادی دولت اتفاقات مبارکی افتاده است و ما امروز در این استان چند پروژه را در حال افتتاح و بهره برداری داریم.

اسماعیلی ادامه داد: همکاران وزارتخانه در شهرستان ها نیز حضور دارند و من هم از مجموعه فرهنگی هنری شهرستان خرم آباد بازدید کردم و در یک سال  اخیر ۳۰ درصد پیشرفت ساخت داشته که امیدواریم در کوتاه ترین زمان به بهره برداری برسد.

وی گفت: مجموعه کتابخانه به عنوان یکی از پروژه های فرهنگی، سال گذشته کار ساختش به اتمام رسید و هم اکنون شاهد بهره برداری آن هستیم.

اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره مهمترین اقدام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در کل دولت مردمی در حوزه فرهنگ گفت: مهمترین کار دولت کنونی مردمی سازی حوزه فرهنگ و هنر و قدم برداشتن در حوزه عدالت فرهنگی است و این امر با قوت ادامه دارد و تنها در یک سال و نیم اخیر بیش از صدهزار نفر در شهرستان های محروم آموزش های فرهنگی، هنری، رسانه ای و حوزه صنایع دستی را آموزش دیدند.

وزیر فرهنگ تاکید کرد: بسیاری از کسانی که در دوره‌های آموزش تربیت شدند اکنون خودشان تبدیل به کسانی شدند که می‌توانند مجوز موسسات فرهنگی هنری بگیرند و مهمترین بخش از اقدامات، مردمی سازی فرهنگ و هنر و عدالت فرهنگی است.

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *