خاندوزی: گشایش‌های بین‌المللی برای اقتصاد ایران رقم خورده است

20:15 - 04 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۱۳۰۸
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
خاندوزی: گشایش‌های بین‌المللی برای اقتصاد ایران رقم خورده است
وزیر اقتصاد می‌گوید که گشایش‌های بین‌المللی برای اقتصاد ایران رقم خورده است.

خبرگزاری میزان - سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در جریان سفر به استان لرستان، گفت: هدف‌گذاری‌های کنترل نقدینگی کشور قید‌ها و سقف‌هایی را تحمیل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه رشد تولید و مهار تورم، با تأمین مالی از طریق بازار سرمایه، برداشتن سقف تسهیلات بانکی برای پروژه‌های کلان عمرانی و پیشران، در اختیار قرار دادن منابع بالقوه به استان‌ها و… در دستور کار قرار گرفته است، گفت: در این شرایط اقتصادی که دشمن برای ضعیف ماندن و منزوی کردن اقتصاد ایران تلاش می‌کند، همت دولت سیزدهم با همکاری فعالان اقتصادی این است که بر اراده طرف مقابل غلبه کند و منزوی نماند.

به گفته خاندوزی، شواهد نشان می‌دهد که صبوری و استقامت دولت نیز در این مسیر جواب داده و شاهد آن هستیم که گشایش‌های بین‌المللی برای اقتصاد ایران به وقوع پیوسته است.

وزیر اقتصاد و دارایی، ادامه داد: دولت سیزدهم خود را همسوی تولیدکننده قرار داده و قرار است که بر اراده طرف مقابل غلبه کرده و اجازه ضعیف کردن اقتصاد را ندهد.

وی با تاکید بر اینکه باید به سمت نظام انگیزشی ارائه قیمت عادلانه حرکت کنیم، اظهار کرد: غلبه کردن بر موانع، پای کار بودن شورای گفت‌وگوی دولت و بخشی خصوصی را می‌طلبد.

وزیر اقتصاد و دارایی در بخشی دیگر گفت: سال زراعی جدید قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی به نحوی خواهد بود تا رکورد ۱۴۰۲ شکسته شود، تأخیر در پرداخت‌های کشاورزان قابل‌قبول نیست، اما باید صنعتگران، کشاورزان، تولیدکنندگان را امیدوار کرد.

 

انتهای پیام/


برچسب ها: وزیر اقتصاد

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *