وزیر نفت: دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد

12:34 - 01 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۰۷۸۲
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
وزیر نفت: دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد
وزیر نفت با بیان اینکه در جایگاه‌های بنزین سراسر کشور عملیات سوخت‌رسانی و سوخت‌گیری طبق روال عادی انجام می‌شود، گفت: شایعه‌ای که بیشتر از طریق رسانه‌های معاند به آن دامن زده شده بود، خنثی شد و مردم فهمیدند دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد.

خبرگزاری میزان- جواد اوجی امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، با اشاره به انجام کار مشترکی که بین وزارتین نفت، صمت و شهرداری برای کاهش آلایندگی هوای تهران به‌زودی عملیاتی می‌شود، اظهار کرد: وزارت نفت به سرمایه گذارانی که برای برقی کردن خودروهای عمومی اقدام کنند، به مقدار صرفه جویی سوخت، حواله سوخت پرداخت می کند و یا معادل قیمت سوخت به نرخ روز، به آنان پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این طرح از تاکسی‌ها و وانت‌بارها شروع می‌شود و انقلابی در این صنعت خواهد بود، افزود: اجرای این طرح کاهش آلایندگی در شهر تهران را در پی خواهد داشت.

وزیر نفت با اشاره به اینکه تولید واقعی نفت خام به ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است، تاکید کرد: این میزان تولید تا پایان شهریورماه به ۳ میلیون و ۴۰۰ خواهد رسید.

اوجی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای گازرسانی به نیروگاه‌ها نیز گفت: طی ۴ ماهه ابتدایی امسال ۱۶ درصد گاز بیشتر به نیروگاه‌ها دادیم که به این معنی است که روزانه ۳۶ میلیون متر مکعب گاز بیشتر به نیروگاه‌ها داده شده است و در نتیجه روزانه ۲۰ میلیون لیتر سوخت مایع کمتری  در نیروگاه‌ها مصرف شده است که همین امر به کاهش آلایندگی و افزایش صادرات سوخت مایع کمک می‌کند. 

وی توضیح داد: در جایگاه‌های بنزین سراسر کشور عملیات سوخت رسانی و سوخت گیری طبق روال عادی انجام می‌شود لذا شایعه‌ای که بیشتر از طریق رسانه‌های معاند به آن دامن زده شده بود، خنثی شد و مردم فهمیدند دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *