رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افزایش نگران کننده جنایات ناشی از نفرت در کشور‌های اروپایی

13:12 - 30 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۳۰۳۲۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
افزایش نگران کننده جنایات ناشی از نفرت در کشور‌های اروپایی
سال ۲۰۲۲ بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ مورد جنایت ناشی از نفرت در اتریش ثبت شده است.

خبرگزاری میزان - بر اساس گزارشی که اخیرا منتشر شد، در مجموع ۵ هزار و ۸۶۵ جنایت ناشی از نفرت در اتریش در سال گذشته میلادی روی داده است.

به گزارش «آناتولی»، این جنایات ناشی از نفرت در مقایسه با سال پیش از آن با افزایش ۷ درصدی همراه بوده است.

این گزارش که از سوی وزارت کشور منتشر شد، فاش کرد که بیشتر عاملان این جنایات، اتباع اتریش بودند.

این آمار نشان داد که جرایم ناشی از نفرت با ۶۸.۲ درصد از کل جرایم انجام شده در این کشور در سال پیش از آن مطابقت دارد.

این گزارش همچنین حاکی از آن است که اکثر مجرمان را نوجوانان تشکیل می‌دهند.

«گرهارد کارنر»، وزیر کشور اتریش، در بیانیه‌ای درباره این یافته‌ها گفت: از طریق کار پیشگیرانه با جوانان، می‌توان تمایلات افراطی را به طور فوری تشخیص و اقدامات متقابل انجام داد.

وی افزود: گوشه‌های رادیکال و افراطی جامعه ما تلاش می‌کنند تا همزیستی دموکراتیک ما را تضعیف کرده و در نتیجه به خطر بیاندازند.

در همین حال «آلما زادیک»، وزیر دادگستری اتریش، می‌گوید: جنایت ناشی از نفرت یکی از بزرگترین تهدید‌ها برای وحدت جوامع دموکراتیک است؛ کمپین‌های نفرت‌انگیز و فراخوان‌های خشونت‌آمیز اخیر به ما نشان داده که این تهدید تا چه حد واقعی است.

این در حالی است که وزیر خارجه اتریش، پیش از این متعهد به «سال اروپایی علیه نفرت» در سال ۲۰۲۴ شده است. 

وی نگرانی عمیق خود را نسبت به افزایش روزافزون نفرت در جامعه اتریش ابراز و بر لزوم مقابله قاطعانه با این پدیده، چه در اشکال آنلاین و چه در جامعه، تأکید کرد.

این مقام اتریشی گفته که باید درخواست برای مقابله با جرایم ناشی از نفرت در تمامی سطح اروپا مطرح شود.

وی «سال اروپایی علیه نفرت» را ابتکاری بزرگ برای تقویت شجاعت مدنی توصیف کرد.

جنایات ناشی از نفرت در اروپا

فهرست جنایات ناشی از نفرت تحت پوشش قوانین اتحادیه اروپا به دلایل مربوط به نژاد، رنگ پوست، مذهب و منشاء ملی یا قومی محدود می‌شود.

شیوه جرم‌انگاری سخنان مشوق عداوت و تنفر در سطح اتحادیه اروپا در حال حاضر در تصمیم چارچوب شورای اروپا در سال ۲۰۰۸ در مورد مبارزه با نژادپرستی و بیگانه‌هراسی مشخص شده است.

در حال حاضر هیچ مبنای معاهده‌ای برای یک پاسخ حقوق کیفری مشترک در سراسر اروپا برای مقابله با همه اشکال سخنان مشوق نفرت و جنایت ناشی از تنفر وجود ندارد.

گستردگی این پدیده و بی‌تفاوتی خاص نسبت به آن موجب نگرانی گسترده است که خطر عادی شدن سخنان نفرت‌انگیز و جرایم ناشی از نفرت و حتی حضور دائمی آن در زندگی روزمره را در اروپا به دنبال دارد.

سخنان نفرت‌انگیز به بخشی از زبان درگیری‌های سیاسی تبدیل شده و دیدگاه‌های افراطی در حال تبدیل شدن به جریان اصلی بحث‌های عمومی است.

این خطر وجود دارد که زبان تهاجمی منازعات سیاسی در دست پوپولیست‌ها به ایجاد فضایی کمک کند که در آن رادیکالیسم، اخبار جعلی و اطلاعات نادرست ایجاد شود و این خطر منجر به جنایات ناشی از نفرت شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *