آغاز فعالیت سفیر جدید ایران در کویت/تاکید بر توسعه همکاری‌های سیاسی و اقتصادی

17:48 - 12 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۷۰۶۷
آغاز فعالیت سفیر جدید ایران در کویت/تاکید بر توسعه همکاری‌های سیاسی و اقتصادی
محمد توتونچی، سفیر جدید ایران در کویت، رونوشت استوارنامه خود را تقدیم کرد.

خبرگزاری میزان - محمد توتونچی، سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار جمهوری اسلامی ایران در کویت روز پنج‌شنبه، ۱۲ مرداد، در دیدار با شیخ سالم عبدالله الجابر الصباح، وزیر خارجه کویت، رونوشت استوارنامه خود را تقدیم وی کرد.

شیخ سالم الصباح در این دیدار ضمن تبریک مسئولیت جدید محمد توتونچی به عنوان سفیر جدید ایران در کویت، ابراز امیدواری کرد که دوره مسئولیت وی شاهد تقویت و تعمیق روزافزون روابط دوستانه دو کشور باشد.

وزیر خارجه کویت بر توسعه همکاری‌های سیاسی، اقتصادی بین کویت و ایران تاکید کرد و خواستار تحکیم روزافزون روابط دوجانبه شد.

شیخ سالم الصباح ضمن اهدای سلام و درود‌های رهبری، دولت و ملت کویت به رهبری معظم و ریاست محترم جمهوری و ملت ایران، افزود: ما در کویت به دنبال به دو هدف هستیم: یکی تقویت روابط با کشور‌های دوست و دومی تثبیت امنیت و ثبات منطقه.

سفیر کشورمان نیز با یادآوری روابط دوستانه و دیرینه ۲ ملت دوست و برادر ایران و کویت بر تلاش حداکثری در دوره مسئولیت‌شان در کویت برای ارتقای روابط دوجانبه در همه زمینه‌ها تاکید کرد.

طرفین با اشاره به اهمیت ضرورت تداوم مشورت‌های سیاسی مقام‌های عالی ۲ کشور، آخرین وضعیت همکاری‌های دوجانبه به ویژه راهکار ارائه تسهیلات و روادید به اتباع ایرانی و کویتی را نیز مرور کردند.

در این دیدار سفیر کشورمان دعوتنامه وزیر امور خارجه به همتای کویتی برای سفر به کشورمان را تقدیم وی کرد.

محمد توتونچی، سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در کویت، ۸ مرداد به منظور تصدی این سمت وارد پایتخت کویت شد.

خرداد ماه محمد توتونچی به همراه تعدادی از سفرای جدید با آیت الله رئیسی، رئیس جمهور دیدار و خداحافظی کرد.

حسین امیرعبداللهیان در دیدار خداحافظی با محمد توتونچی بر اهمیت گسترش بیش از پیش روابط با کشور‌های همسایه مسلمان در همه زمینه‌ها به خصوص در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی و اهمیت توجه به مسائل ایرانیان مقیم تاکید کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: امیرعبداللهیان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *