تشکیل خوشه فکری به افزایش ظریب اثر بخشی دانشگاه‌ها منجر خواهد شد

16:41 - 12 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۲۷۰۴
دسته بندی: جامعه ، عمومی
رئیس دانشگاه تهران گفت: تشکیل خوشه‌های فکری در دانشگاه‌ها به افزایش ظریب اثر بخشی دانشگاه‌ها منجر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، در نشست خبری خوشه‌های فکری دانشگاه‌های سطح یک کشور محمود نیلی احمد آبادی گفت: هدف از این جلسات هم فکری هم افزایی و کمک بیشتر به توسعه کشور و آموزش عالی است.

رئیس دانشگاه تهران گفت: تاکید در این جلسات سیاست‌های کلی نظام در حوزه علم فناوری است. ارتقا دستاورد‌های دانشگاه کمک به توسعه کشور ارائه آموزش‌های با کیفیت‌تر مهار توطسهه کمی دانشگاه‌ها است. در حوزه فعالیت‌های دانشگاه‌های و تبادلات بین الملل برای ما مهم است. این امر باعث افزایش تعداد دانشجویان خارجی، ارتقای کیفیت دوره‌های دکتری و. شده است. بعد از چهار دوره نشست به توافقات بهتری رسیده ایم.

وی در ادامه گفت: فرارسیدن ۱۶ آذر روز دانشجو ا. تبریک می‌گوییم. در بودجه سال آینده بیشتر رشد بودجه زرین سازمان‌ها گفته شده که به دانشگاه‌ها تخصصیص یافته، ولی پاسخ گوی نیاز دانشگاه‌ها نیست. دانشگاه وقتی دانشجو پذیرش می‌کنند به این معنی است که تمام هزینه‌های آن را باید بپذیرند.

با افزایش هزینه‌ها در دانشگاه را رو به رو شدیم. توان دانشگاه‌ها به دلیل افزایش نرخ ارز برای کمک‌ها به دانشجویان کاهش یافته است. برای حفظ تبادلات بین الملل دانشگا‌ها مابه التفاوت نرخ ارز به دانشگاه‌ها پرداخت شود. کوتاهی دانشگاه‌ها در اقدامات خود چیزی نیست که اکنون مشخص شود و بعد از چند سال اثرات خود را در جامعه نشان می‌دهد.

احمد آبادی در ادامه افزود: بودجه به دانشگاه‌ها ۱۰۰ درصد تخصیص یافت. کمک دانشگاه‌ها به حل مشکلات کشور بسیار متنوع است. اتفاق جدیدی که رخ داده بحث تشکیل خوشه‌های فکری در بین ۱۳ دانشگاه برتر کشور است.

وی درادامه افزود: به دنبال این هدف هستیم که متخصصین دانشگاه‌ها با هم فکری هم به مشکلات دانشگاه‌ها پاسخ دهند. این ۱۳ خوشه در مباحثی همچون سرمایه اجتماعی، حقوق شهروندی و ... تشکیل شده است. این امر به افزایش ظریب اثر بخشی دانشگاه‌ها منجر خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *