امیرعبداللهیان: فصل جدیدی از همکاری‌ها در مناسبات ایران و تاجیکستان شکل گرفته است

19:05 - 10 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۶۸۵۴
امیرعبداللهیان: فصل جدیدی از همکاری‌ها در مناسبات ایران و تاجیکستان شکل گرفته است
وزیر امور خارجه در تماس تلفنی با همتای تاجیکستانی، گفت: اکنون فصل جدیدی از همکاری‌های همه جانبه در مناسبات ایران و تاجیکستان شکل گرفته است.

خبرگزاری میزان – در گفت‌وگوی تلفنی حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و سراج‌الدین مهرالدین، وزیر امور خارجه تاجیکستان طرفین درخصوص مناسبات مورد علاقه بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزیر امور خارجه در این تماس، ضمن ابلاغ سلام آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران به رئیس جمهور تاجیکستان، به روابط دوستانه و نزدیک جمهوری اسلامی ایران و دولت تاجیکستان اشاره کرد و افزود: اکنون فصل جدیدی از همکاری‌های همه جانبه در مناسبات ایران و تاجیکستان شکل گرفته است که این روند رو به رشد در روابط باید ادامه یابد.

رئیس دستگاه دیپلماسی سفر رئیس جمهور کشورمان به دوشنبه و متقابلا سفر رئیس جمهور تاجیکستان به تهران را ۲ نقطه تحول مهم در روابط ۲ کشور خواند و اظهار کرد: از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم در ایران، تعداد قابل توجهی سند مشترک همکاری به امضا رسیده که با پیگیری ۲ دولت باید به مرحله اجرا برسند. 

وزیر امور خارجه تاجیکستان نیز در این تماس ضمن ابراز خرسندی از روابط دوستانه ایران و تاجیکستان، بر گسترش روابط نزدیک و در سطوح عالی میان ۲ کشور دوست و برادر، ایران و تاجیکستان تاکید کرد.

مقام ارشد وزارت امور خارجه تاجیکستان سلام‌های رئیس جمهور تاجیکستان را به رئیس جمهور کشورمان ابلاغ و بر دعوت رسمی از آیت‌الله رئیسی برای سفر ۲ جانبه به دوشنبه تاکید کرد.


انتهای پیام/


برچسب ها: امیرعبداللهیان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *