استاندار تهران: تفکیک کنتور‌های آب مصرفی در آپارتمان‌ها باید در دستور کار باشد/کم‌آبی در دماوند و شمیرانات

23:15 - 09 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۶۶۳۹
استاندار تهران: تفکیک کنتور‌های آب مصرفی در آپارتمان‌ها باید در دستور کار باشد/کم‌آبی در دماوند و شمیرانات
استاندار تهران با بیان‌ اینکه امروز حتی در سد‌های جدید، مصرف بالادستی را کاهش داده‌اند، گفت: تقویت زیرساخت‌های روستایی از اهداف مهم دولت سیزدهم است.

خبرگزاری میزان - طبق گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران؛ مراسم آغاز عملیات فاز اول آبرسانی به روستا‌های قاسم‌آباد تهرانچی، کریم آباد، عباس‌آباد علاقه‌بند، علی‌آباد قیصریه و گلتپه کبیر با حضور علیرضا فخاری، استاندار تهران محسن اردکانی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران و دیگر مسئولان برگزار شد. 

فخاری در این مراسم گفت: امروز حتی در سد‌های جدید، مصرف بالادستی را کاهش داده‌اند و حتی در دماوند و شمیرانات با کم آبی مواجه هستیم و چه بسا پایین دست، آب بیشتری در اختیار دارند، از این‌رو در مورد وضعیت مصرف آب باید جدی بود.

وی ادامه داد: یکی از اهداف دولت، تقویت زیرساخت‌های روستایی است تا زمینه برای مهاجرت معکوس فراهم شود که این امر به ویژه در تهران اولویت دارد و افراد ساکن در روستا‌ها باید نسبت به تامین آب اطمینان خاطر داشته باشند، بر همین اساس برای پروژه ۲۰ سال آینده برای روستا‌های پایین دست و اطراف باید ظرفیت سازی و متناسب با آن پذیرش جمعیت صورت گیرد. 

استاندار تهران با اشاره به لزوم جلوگیری از هدر رفت آب، عنوان کرد: نظام انتقال آب فرسوده و کهنه است که سبب مشکلاتی در حوزه نگه‌داشت و انتقال آب می‌شود که توجه به این نکته ضروری است. 

به گفته فخاری، ایجاد الگوی مصرف مهم است؛ فرهنگ‌سازی در این زمینه هنوز جای کار دارد؛ از سوی دیگر تفکیک کنتور‌های آب مصرفی در آپارتمان‌ها باید در دستور کار باشد، چرا که وقتی کنتور متمرکز است، حقوق سایر مردم تضییع می‌شود. 

وی ضمن تشکر از اقدامات شرکت آب و فاضلاب بر تکمیل پروژه آبرسانی ابوالفضل عباس(ع) تهران به عنوان رینگ اساسی تامین آب پایتخت در شرایط حساس تاکید کرد. 

همچنین علیرضا فخاری در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در فرمانداری ری برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) با اشاره به رفع مشکلات تولید به ویژه در شهرک شمس آباد، گفت: این شهرک ظرفیت مناسبی برای تحقق اهداف اقتصادی به لحاظ ابعاد، سطح مشارکت تولید، گردش منابع مالی، کمک به اقتصاد ملی و تولید ناخالص داخلی را دارد. 

وی ادامه داد: از موضوعات مهم برای تولید، کاهش ریسک است، ریسک در حوزه‌های مختلف اعم از تولید، منابع مالی، بازاریابی و یا فروش به عنوان جنبه‌های عمومی وجود دارد و در مطالعات بررسی می‌شود؛ اما کمبود برق جزو  ریسک‌هایی است که باید به عنوان دولت، آن‌ها را کاهش دهیم. 

استاندار تهران در مورد کمبود برق، عنوان کرد: به دلیل کاهش نزولات آسمانی و کمبود برق و همچنین افزایش سطح مصرف داخلی به سبب گرمای هوا؛ باید برآورد ویژه در حوزه تامین آب و برق داشته باشیم و تکلیف را برای آینده گردش کار تولیدی بسنجیم تا برای سال‌های آتی به درستی برنامه ریزی کنیم. 

فخاری با اشاره به اینکه بازگردانی آب در شهرک‌های صنعتی مهم است، گفت: در زمینه مسائل مربوط به تامین اجتماعی و دارایی؛ شکل اعمال قانون مالیات در زمینه چگونگی شناسایی تعرفه‌ها و برآورد اولیه مهم است و برای کمک به عرصه تولید باید قواعد اصلاح و سطوح کارشناسی تقویت شود. 

وی تاکید کرد: شهرک نسبت به تهیه دیزل ژنراتور‌ها برای تامین برق اقدام کند؛ ضمن اینکه تولید برق خورشیدی نیز باید در دستورکار قرار گیرد و سرمایه گذاری شود. 

استاندار تهران همچنین گفت: در مورد مشکل گازوئیل در نظام توزیع و نظارت باید شهرک کنترل لازم را به عمل آورد کند؛ در همین راستا مبارز با قاچاق در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *